Így szabadulj meg az ünnepi pluszkilóktól 1 hét alatt, könnyedén!
Elnehezültél az ünnepek alatt? Próbálj ki egy magas rosttartalmú ételekben gazdag diétát.

Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Zseniális ötlet egy régi táskával: ahelyett, hogy kidobnád, így hasznosítsd újra »

Hogyan hasznosítsd újra a megunt szemhéjpúdert? Nemcsak szemfestésre jó ám »

Házi ajakradír szárított rózsasziromból: ints búcsút a cserepes ajkaknak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A karácsonyi lakomáknak és a két ünnepi közötti intenzív pihenésnek köszönhetően akár több kiló is felkúszhatott rád az új évre. Ha szeretnél búcsút inteni nekik, fontos, hogy minél több rostban gazdag növényi eredetű táplálékot fogyassz.

Az alábbi diétával serkentheted az anyagcserédet, megszabadulhatsz az ünnepek alatt elfogyasztott túl zsíros, túl sós, túl édes ételek okozta feleslegtől. Egy hét alatt újra formába hozhatod magad, de ha itt nem állnál meg, heteken át folytathatod az étrendet, hogy további kilókat adj le.

Mennyiség helyett minőség

A többség számára szinte elképzelhetetlen, hogy jól megszokott, kedvenc ételeit nélkülözze étrendjéből, illetve, hogy ezek nélkül is jóllakhat egy-egy étkezés alkalmával.

Pedig korántsem kell sokat enned ahhoz, hogy azt érezd, jóllaktál, egyúttal a fogyás is beinduljon. Elég annyit tenned, hogy a mennyiség helyett a minőségre helyezed a hangsúlyt, és megválogatod, mit veszel magadhoz.

Figyelj oda, hogyan állítod össze étrended, ugyanis nagyon sok olyan magas glikémiás indexű táplálék létezik, mely képes evési rohamot elindítani. Ilyen például a fehér kenyér, a krumplipüré, a palacsinta, az édesített tejtermékek vagy a fehér rizs. Ezeknek a magas glikémiás indexű ételeknek a fogyasztását - ami után gyorsan újra megéhezel - érdemes minimalizálni. A telített zsírokban, illetve cukorban gazdag ételekből ugyancsak célszerű minél kisebb mennyiséget fogyasztanod.

Beindul a súlyvesztés

Hosszú ideig követhető, fokozatos fogyást biztosító diétánk segít beindítani a súlyvesztést, az egészségtelen táplálékokat minőségi élelmiszerekre cseréli, illetve kismértékben a bevitt kalóriamennyiséget is csökkenti. Az éhséggel sem kell megküzdened, mivel a diéta kiiktatja a vércukorszint-ingadozást okozó magas glikémiás indexű táplálékokat, ugyanakkor ellátja szervezetedet a számára szükséges vitaminokkal, ásványi anyagokkal, tápanyagokkal.

A diéta napi öt étkezést biztosít, hogy egész nap energikus és jóllakott legyél, illetve anyagcsere-működésed se lassuljon le. Az étrend betartása mellett ne feledkezz meg testmozgásról se, és a ügyelj a napi folyadékfogyasztásra is: igyál meg mindennap két-két és fél liter szénsavmentes ásványvizet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy kemény tojás, egy pirítós teljes kiőrlésű kenyérből, egy paradicsom, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy doboz zsírmentes natúr joghurt, teljes kiőrlésű müzli.
Ebéd: egy adag borsófőzelék feltét nélkül, egy alma.
Uzsonna: egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: egy bögre zsírszegény túró, egy bögre saláta zöldpaprikából, paradicsomból, uborkából.

2. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény tej, egy bögre gabonakeverék.
Tízórai: két körte.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulyka párolt zöldségkörettel.
Uzsonna: egy doboz natúr joghurt lenmaggal.
Vacsora: egy kis adag teljes kiőrlésű tészta paradicsomszósszal.

3. nap

Reggeli: egy vékony szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet sonka, egy főtt tojás, egy paradicsom, egy narancs.
Tízórai: egy doboz natúr joghurt búzakorpával.
Ebéd: 15 dkg tengeri hal barna rizzsel, egy adag uborkasaláta.
Uzsonna: három mandarin.
Vacsora: pár gerezd sült tök.

Cikkünk Debbie Danowski és Pedro Lazaro Miért nem tudom abbahagyni az evést? című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük