10 mozdulat, ami látszólag könnyű, de nadrágméreteket farag le rólad - 10 kiló felesleggel is végezheted
A leghatékonyabb ízületkímélő gyakorlatok.

szoke no plankol
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nyoma sem marad a pattanásnak, ha így kerül fel a smink: ezek a trükkök visszaadják az önbizalmat »

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan tartanak attól, hogy a guggolások vagy a kitörések, esetleg az ugrálós gyakorlatok miatt megsérülhetnek, holott ezek szabályos végzése mellett, bemelegítés után viszonylag kicsi a kockázat. A túlsúly azonban így is nagy plusz terhet ró az ízületekre, így nem árt erre is odafigyelve belevágni.

Ha már kialakult ízületi problémád van, vagy megsérültél, mindenképpen kérd orvosod és egy személyi edző tanácsát egy saját igényeidnek megfelelő edzésterv kialakításában, sőt, a felépülésre is szánj elég időt, még ha ez olyan időszakot is jelent, amiben egyáltalán nem edzel. Ha azonban csak a több mint tíz kiló felesleg miatti óvatosságból szeretnél néhány ízületkímélő, otthoni edzéshez alkalmas mozdulatsort megtanulni, akkor ezeket próbáld ki! 

Ízületkímélő edzés

A következő gyakorlatok mindegyike saját súllyal végezhető, és látszólag kevésbé izzasztó, mint ha ugrálnod kellene, valójában azonban nagyon sok izmot megdolgoztatnak. Ezzel segítik azt, hogy növekedjen rajtad az izmok tömege, ami felpörgeti az anyagcserét, sőt, az izomszövetek fenntartásához több kalóriát igényel a szervezeted, mint a zsírhoz, így ezzel a súlycsökkenés is fokozódik.

A gyakorlatok egy-egy póz szabályos megtartásán alapulnak. Legalább 30 másodpercen keresztül végezd őket, vagy törekedj rá, hogy felvedd az adott tartást. Ezt követően pihenj 30 másodpercet, és rázogasd meg a végtagjaidat. Az első héten egyszer, majd a második héten kétszer fél percet csinálj mindenből, a harmadik héttől pedig növeld a gyakorlatok időtartamát kétszer egy percre. A harmadik-negyedik hét után javasolt nehezebb gyakorlatsorra váltani, hogy megmaradjon a mozgás edzésértéke. Az edzést heti három-négy alkalommal végezd úgy, hogy a pihenőnapok nem egymás mellé kerülnek. Minden edzés előtt legalább öt percet szánj bemelegítésre, például az ízületeid körzésére, majd a torna végén ne felejts el nyújtani!

Ezt is szeretjük