Gyengébb vagy, mint a nagymamád? 1985 óta fogy az izom a nőkön
A nők célja manapság sokkal inkább a karcsú alak elérése, mint az egészséges izomzat fejlesztése.

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Divattippek testalkat szerint: ezeket az elveket kövesd, és mindenki a nőt látja meg benned »

Kim Basinger 22 éves lánya tiszta anyja: épp csak merészebben öltözködik »

Mamafarmer nőiesen: ilyen szexi tud lenni nyáron »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Próbáltál már gép nélkül, puszta kézzel tésztát dagasztani? Talán neked is szöget ütött közben a gondolat a fejedben: mintha nagyanyád sokkal hatékonyabban végezte volna ezt a műveletet - de legalábbis nem állt meg percenként kifújni magát.

Egyre több kutatási eredmény támasztja alá, hogy a ma élő emberek izomereje jóval csekélyebb, mint a felmenőké volt. Mindez hatványozottan vonatkozik a nőkre - írja a Daily Mail.

1985 óta fogy az izom

Dr. Grant Tomkinson, a Dél-Ausztráliai Egyetem egészségügyi tudományok tanszékének vezetője szerint a mai átlagos izomerő 1985-ben tetőzött. Azóta, bár az emberek tömege nő, az izomzat mennyisége mintegy 8-10%-kal csökkent. Ebből adódóan gyengébbek vagyunk, romlik az emberek állóképessége.

Veszélyben a nők

Ez a tendencia különösen a nők esetében figyelhető meg. A nők többsége egyszerűen csak karcsú szeretne lenni, ennek érdekében fogyókúrázik, de nem célja az izomerő növelése.

Pedig a hiányzó izomzat komoly egészségügyi következményekkel jár, hiszen az tartja a testet, védelmet biztosítva az ízületek és a csontok számára. A szegényes izomzat növeli a csontritkulás, a törés, az ízületi gyulladás és a hátfájás kialakulásának kockázatát.

Több fehérjét!

Az izmok alapvető építőköve a fehérje, melynek a legjobb forrásai a hús- és tejtermékek. Táplálkozási szakemberek szerint étrended 25%-ának fehérjéből kellene állnia.

Catherine Collins, a londoni Szent György kórház dietetikusa szerint ennek érdekében napi 60 gramm fehérjét kell magadhoz venni - ezt a mennyiséget nagyjából 20 dkg csirkemell fedezi. Ha nem juttatsz be elegendő fehérjét a szervezetedbe, tested idővel elkezdi leépíteni a már meglévő izomzatot.

Mozgás!

A csökkenő fehérjefogyasztás mellett természetesen a mozgásszegény életmód is felel azért, hogy a ma embere nem rendelkezik kellő izomerővel. Egyre nő az irodai munkát végzők száma, a találkozókat felváltották az e-mailek és a telefonos megbeszélések. Ha csatornát akarsz váltani, ott a távirányító, az internetes vásárlás pedig jóval kényelmesebb, mint ha a boltokat kellene járnod. Alapvetően az egész világ a helyváltoztatás ellen dolgozik.

Ha azonban nemcsak karcsú szeretnél lenni, hanem némi izmot is magadra szednél, érdemes beiktatnod az életedbe az anaerob mozgásformákat. Ilyen izomzatot fejlesztő mozgás a kitörés, a súlyzós edzés vagy a sprintfutás.

Ezt is szeretjük