Pihentesd, vagy inkább dolgozz rá: mi használ többet az izomláznak?
A sportorvos árulja el, mit kell tenni, ha sajognak az izmaid.

izomlaz-cover
    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

Visszatér a ’80-as évek egyik kabátja: 5 tipp, hogy stílusosan viseld »

Észre sem veszed a lábprotézist, annyira gyönyörű ez a nő: a 40 éves paralimpikon lepipálja a modelleket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szinte biztos, hogy mindenki találkozott már az izomláz kellemetlen tüneteivel, és, bár egy nagyon gyakori jelenségről van szó, ellentétes vélemények keringenek arról, hogy mi a helyes kezelési megoldás: pihentessük vagy erőltessük, ha fáj? A kérdésre Dr. Gógl Álmos sportorvos ad választ.

Az izomláz oka nem teljesen tisztázott, de az biztos, hogy nem a felszaporodott tejsav okozza a fájdalmat, bár a legtöbben ezt a magyarázatát ismerik a tüneteknek.

Mi okozza, és mit lehet tenni ellene?

A sportorvos elmondása szerint két kiváltó ok lehetséges: az egyik a mikrosérülések, apró szakadások okozta fájdalom az izomban, a másik a gyulladás, ami a kalciumszint megnövekedésének tudható be. Bármilyen típusú is a kiváltó ok, a cél minden helyzetben az izom regenerálódása.

izomlaz-masszor

- Kiemelten fontos, hogy az adott terület vérkeringését javítsuk, serkentsük, így a speciális sportkrémek, a szauna és a meleg fürdő is segítség lehet. Egyelőre eltérőek az eredmények, még nem bizonyított, de valószínűsíthető, hogy a hidegkamra és a jégfürdő is hatásos - mondja Dr. Gógl Álmos.

Az izomláz elmulasztására az egyik legjobb megoldás a mozgás, de csak azok a gyakorlatok jöhetnek szóba, melyeknél az izom nem nyúlik, hanem összehúzódik. Erőltetni kell a mozgást, de kis intenzitással szabad csak a gyakorlatokat végezni, nagyon óvatosan.

- Az izomláz egy erős jelzése a szervezetnek, ami arra szolgál, hogy megelőzze a további megterheléssel járó fájdalmat. Ha az izmokon mikrosérülések keletkeznek, magasabb a sérülésveszély, és a túlzásba vitt erőltetésnek izomszakadás is lehet a vége. 

A sportorvos szerint elsősorban a megelőzésre érdemes koncentrálni, az izomláz ugyanis minden esetben a megerőltetés eredménye:

- Egy megfelelően, személyre szabottan felépített edzésterv nem megterhelő a szervezetnek, érdemes a sportolóknak ezt komolyan venni: ha erős az izomfájdalom az edzés után, akkor valami nem stimmel.

A cikk az ajánló után folytatódik

Bemelegítő gyakorlatok

Az alapos bemelegítő gyakorlatok segítenek felkészíteni a testedet a megterhelésre, így csökkenthetik a sérülések kockázatát, és javíthatnak az izomláz helyzetén is. Próbáld ki az alábbi bemelegítést, hogy jól induljon az edzés!

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük