Gyorsítja az anyagcserét, csökkenti a koleszterinszintet: 7 isteni étel paradicsomból
A tápláló gyümölcsből sokféle isteni étel készíthető

paradicsomos etelek 1
beauty and style
Top olvasott cikkek

A paradicsom magas rosttartalmú kalóriaszegény étel, könnyen telíti a gyomrot, amiről sokan nem tudják, hogy tulajdonképpen gyümölcsnek számít.

A benne található rengeteg rost, vitamin és ásványi anyag miatt számos pozitív élettani hatása van, ráadásul nagyon változatosan elkészíthető.

A paradicsom egyszerre tápláló és kalóriaszegény

Egy közepes méretű paradicsom nagyjából 22 kalóriát tartalmaz, 5 gramm szénhidrátot, 3 gramm cukrot és 1,5 gramm rostot. Egyetlen darab a napi ajánlott C-vitamin 40 százalékát fedezni tudja. Magas A-vitamin tartalma miatt erősíti az immunrendszert, hozzájárul a szem és a bőr egészségéhez. K-vitamin tartalmának köszönhetően jót tesz a csontoknak és a benne található kálium az egészséges szív- és izomműködést, és a kiegyensúlyozott vérnyomást támogatják. Bizonyos tanulmányok szerint a diabétesz kialakulásának esélyeit is csökkenti. A paradicsom likopintartalma segít a koleszterinszint csökkentésében, ehhez elsősorban főzve érdemes fogyasztani.

Paradicsomos ételek

Magas tápanyag- és víztartalma miatt ajánlott rendszeresen egy kis paradicsomot csempészni a fogásokba vagy megtenni egyenesen főfogásnak.

(Képek: Femina - Getty Images) 

Ezt is szeretjük