Jobban fogyaszt, mint a kardió! Ez a legerősebb zsírégető sport
Hallottál az intervallum edzésről? Ha szeretnél fogyni, és javítanál az állóképességeden, próbáld ki!

konyok terd erintes
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha egy kicsit is járatos vagy a zsírégető sportokban, nyilván tudod, hogy a kardió jellegű mozgásformák segítik elő leginkább a súlyvesztést.

Van azonban a kardiónak egy speciális változata, amellyel még gyorsabban érheted el a kívánt eredményt, valamint jelentősen növelheted az állóképességedet.

Intervall edzés

Az intervall edzés az intervallum szó rövidítéséből adódik, mely magyarul szakaszt jelent. Nevét onnan kapta, hogy az edzés tervszerűen váltakozó szakaszokra bontott, terhelési és pihenőidők váltják egymást. A pihenési idő alatt nem szükséges abbahagyni a mozgást, csupán kisebb fokozatra, alacsonyabb intenzitásra kell kapcsolni. Ha például futásról van szó, akkor a sprintet felváltja a kocogás, majd megint a sprint következik. Ugyanakkor végezhetsz intervall edzést kerékpáron vagy medencében is.

Fontos az aktív pihenési szakasz

Lényeges szempont, hogy a terhelési szakasz nem lehet hosszabb a pihenőidőnél. Sőt, minél intenzívebb az edzés, és minél jobban igénybe veszi a szervezeted, annál hosszabb pihenőidőkre van szükség. Amikor a pulzusod visszaállt egy alacsonyabb szintre, következhet az újabb terhelési szakasz.

Nem szükséges túlerőltetned magad, különösen az intervall edzések kezdetén fontos, hogy inkább közepes intenzitással fuss, ahelyett, hogy mozgás közben úgy éreznéd, az izmaid megszakadnak, és a tüdőd alig bírja a terhelést. Hogy pontosan milyen pulzustartományban kell végezned az edzést - mi legyen a minimum és a maximum -, az ügyben érdemes konzultálnod egy személyi edzővel.

Mielőtt belekezdenél

Mielőtt belekezdenél az edzésbe, fontos, hogy meghatározd, pontosan mi is a célod az edzéssel, jelenleg milyen fizikai állapotban vagy, továbbá nem árt, ha beruházol egy pulzusmérő karórába.

Ha már évek óta nem sportoltál semmit, nem ajánlott az intervall edzéssel indítanod, mert túlságosan megterhelő lesz a szervezeted számára. Kezdj valamilyen könnyebb kardióval - mondjuk kocogással, kerékpározással -, és csak néhány hét múlva térj át az intervallra. Hat-nyolc hét valószínűleg elegendő lesz ahhoz, hogy felkészítsd a szervezeted a fokozottabb igénybevételre.

Ne csak intervall edzésből álljon a program!

Ha célod a túlsúlytól való megszabadulás és az erőnléted növelése, akkor szintén jó, ha más jellegű mozgásokat is végzel. Amennyiben heti négy alkalom edzést tervezel be, abból kettő legyen intervall, a másik kettő pedig valamilyen más jellegű - például kocogás, jóga, pilates, túrázás. Így egyfelől nem lesz annyira megerőltető, másrészt változatos lesz az edzésterv. Mindkettőt szem előtt kell tartanod, hogy a mozgás életed részévé váljon, és ne blicceld el az eltervezett sportprogramokat.

Ezt is szeretjük