Zsírgyilkos 15 perces intervallumedzés: bárhol végezhető, és felpörgeti a pulzust
Mindössze 5 gyakorlattal átmozgathatod a teljes testedet.

sifuto-edzes-no
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Ez történik a bőröddel, ha rendszeres arcápolási rutinod van: megéri rá időt szánni »

Antioxidánsokkal teli méregtelenítő ital: egyszerű, indiai chai tea recept »

A legjobb alapozási technika hepehupás bőrre: nyoma sem marad a pattanások utáni foltoknak, hegeknek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számtalan oka lehet annak, hogy az ember nem jut el az edzőterembe - időhiány, téli fáradtság, kedvetlenség. Azonban könnyen találni otthon is elvégezhető rövid gyakorlatsorokat, amelyek ugyanúgy átmozgatják az ember testét, és nem rabolnak el a napból többet negyedóránál.

A zsírégetésre a legjobb módszert a szakaszos edzések jelentik, ezek ugyanis intenzív és pihenő szakaszokból állnak. A magas intenzitású szakaszok során a pulzus megugrik, a zsírégetés pedig még a pihenőszakaszokban is folytatódik.

15 perces intervallumedzés otthon

Ezt az elvet követi a következő YouTube-videó is, amelyet Natacha Océane fitneszvlogger készített. A videó során öt hatékony zsírégető gyakorlatot mutat be, mindegyiket 30 másodpercen át végzi, amelyet 30 másodperces pihenő szakasz követ. Az öt gyakorlatot összesen háromszor ismétli meg, de egy kimerítőbb edzéshez nyugodtan lehet duplázni az ismétlések számát.

A videó végigkíséri mindhárom ismétlést, amíg bizonytalan vagy a gyakorlatok kivitelezésében, érdemes nézni az edzéshez, azonban, amikor már jól megy, bármikor és bárhol előveheted ezt a rövid edzést, hogy egy kicsit megdolgoztasd a testedet.

Miért válaszd az intervallum edzést?

A magas intenzitású intervallum edzés a legjobb megoldás arra, ha az ember rövid idő alatt szeretne sok kalóriát elégetni, ez azért van, mert a magas intenzitású szakaszok alatt felpörög az ember pulzusa, és így a kalóriaégetés még a rövid pihenő időszakokban is folytatódik. Egyes kutatások szerint ezzel az edzésformával 25-30%-kal több kalóriát lehet elégetni azonos idő alatt, mint bármelyik más edzéssel.

A szakaszos edzés ráadásul nem csak a gyakorlatok végzése közben égeti a kalóriát, az utóégető hatása is lényegesen magasabb, mint más kardio mozgásformáknak. Egy kétperces, sprintekből álló szakaszos edzés például ugyanolyan mértékben emeli meg az alapanyagcserét a következő 24 órában, mint amennyire egy fél órás futóedzés.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ennek a két hatásnak köszönhetően a magas intenzitású szakaszos edzés jól égeti a zsírt, ráadásul egy kutatás arra is rámutat, hogy a szakaszos edzéssel elégetett zsír 17%-a zsigeri zsír. Ez a zsírtipus nem a bőr alatt található, hanem a szerveket veszi körül, és számtalan egészségügyi kockázattal jár, ha a mennyisége megnövekszik a szervezetben, ezért különösen fontos, hogy a szakaszos edzés fellép ellene.

Zsírégető sportok

Ha szívesebben edzel társaságban, vagy szívesen kipróbálnál valami újat, összegyűjtöttük a legjobb zsírégető sportokat, amelyeket érdemes beiktatni a heti edzéstervbe.

A borító forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük