Több zsírt égetsz, mint fél óra futással: mutatjuk, hogy csináld az otthoni edzést
Az utóégésnek köszönhetően még edzés után órákkal is hat.

park kocogas
beauty and style
Top olvasott cikkek

A futás, és úgy általában a kardió mozgások nagyon hatékonyan égetik a zsírt. Még akkor is, ha csak lassú tempóban futsz, minden tíz percben 100 vagy annál több kalóriát éget a szervezeted, így napi fél óra futással heti 2100 kalóriától szabadulhatsz. Ez ugyan sok, mégis létezik ennél is jobb zsírégető sport. 

Az intervallum edzés rövid, intenzív, sprintszakaszokat váltogat aktív pihenéssel. Az ilyen mozgás növeli a kitartást, fejleszti az izmokat és erősen serkenti a glükóz anyagcseréjét, így jóval az edzés után is több kalóriát éget a szervezet. Ennek az utóégésnek köszönhető, hogy akár egy nagyjából 20 perces intervallum tréning is képes lehet felülmúlni 30 perc futást.

Intervallum edzés otthonra

A következő gyakorlatokhoz semmi olyan eszközre nem lesz szükséged, amit ne találnál meg otthon. Ajánlott, hogy az egyes mozdulatsorok végzésének idejét stopperrel kövesd. Mindegyik gyakorlatot csináld egy percen keresztül olyan intenzitással, ahogyan csak bírod, majd fél percen keresztül lassú tempóban. Ezt követően még egy egyperces, magas intenzitású sprintszakasz következik, majd 30 másodperc lassú mozgás, ami után válts a sorban következő gyakorlatra. Ha már nagyon nem bírod, fél perc szünetet tarts, és folytasd, ahol abbahagytad.

Csináld végig az edzést heti négy-öt alkalommal úgy, hogy ne kerüljön egymás mellé két pihenőnap. Kezdőként egy-másfél hónap után már könnyen végig kell, hogy tudd csinálni az egészet, így ezen a ponton érdemes lehet egy nehezebb intervallum edzést keresni. Próbáld ki a gyakorlatokat!

Ezt is szeretjük