Brutálisan égeti a kalóriákat: szakaszos edzésterv futógépre, kezdőknek is
Ez a futógépre tervezett intervallumedzés fejleszti az állóképességet, és hatékonyan égeti a zsírt.

futogep2
Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Szoknya és kabát nőiesen: így lehetsz csinos a téli rétegekben »

Szétálló hajjal, pattanásokkal ébredt, 10 perc múlva csodásan festett: gyors trükkök fáradt napokra »

A kávéfilter erre is jó: olcsó trükk a smink tökéletesítésére »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magas intenzitású intervallumedzés olyan szakaszos edzés, melyben a rövid, pörgős szakaszokat kevésbé intenzív, regenerálódásra alkalmas szakaszok követik. Ez a fajta mozgás egyike a legnépszerűbb és leghatékonyabb edzéseknek, mely fokozza a teljesítményt, és rengeteg kalóriát éget el. A legjobb pedig az benne, hogy az intenzitás változtatásával kezdők és haladók ugyanúgy magukra szabhatják.

Egy átlagos futóedzéssel összehasonlítva az intervallumedzés sokkal sikeresebben alkalmazható az erőnlét fejlesztésére. Növeli az állóképességet, jobban fejleszti az izmokat, és, mivel a megdolgozott testnek a regenerálódáshoz is energia kell, még az edzés után is égeti a kalóriát egy darabig. Ennek köszönhetően ideális társ a fogyáshoz. 

Milyen az ideális intervallumedzés?

A haladó futógépes edzések esetében érdemesebb hosszabb - legalább 4 perces -, mint rövidebb - 15-60 másodperces - intervallumokat építeni az edzésbe. Viszont a sprinteléssel a futógépen csak gyakorlott futók próbálkozzanak, akiknek megvan a technikájuk hozzá, különben komoly sérüléseket okozhat.

futogep

Az intenzív szakasz tempójának meghatározásához figyeld a pulzusodat. Számold ki a legmagasabb egészséges pulzust a korodhoz? 220 mínusz a korod, és lődd be ennek 85-90%-át. Ez egy 30 éves nő esetében 220-30=190, tehát 162-171.

Érdemes kitapasztalni, hogy melyik a legkényelmesebb, leghatékonyabb tempó az intenzív szakaszokhoz, mert, ha túl gyorsan futsz, lehet, hogy nem marad elég erőd az egész edzéshez, de, ha túl lassan, nem fognak érvényesülni az intervallumedzés pozitív hatásai.

Haladó edzésterv - 50 perc

  • 10 perc bemelegítés laza tempóban - melyben akár még könnyedén beszélgetni is tudsz.
  • 4 perc tempós futás, majd 4 perc lassú kocogás, gyors gyaloglás. Ezt ismételd négyszer.
  • 8 perc levezető kocogás.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kezdő edzésterv - 20 perc

  • 4 perc laza kocogás bemelegítés gyanánt.
  • 2 perc gyors futás, 2 perc lassú kocogás, gyors gyaloglás.
  • 90 másodperc gyors futás, 90 másodperc lassú kocogás, gyors gyaloglás.
  • 1 perc gyors futás, 1 perc regenerálódás lassú tempóban, kétszer ismételve.
  • 30 másodperc gyors futás, 30 másodperc regenerálódás lassú tempóban, háromszor ismételve.
  • 2 perc laza kocogás levezetés gyanánt.

Kalóriagyilkos edzések

A futással egy óra alatt majdnem 1000 kalóriát lehet elégetni, de nem ez a legtöbb kalóriát felemésztő mozgásforma a listában. Ezekkel a sportokkal már heti két edzés is bőven elég a tartós és sikeres fogyáshoz.

A képek forrása: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük