Hizlal, nyakfájást és szorongást okoz - Egyetlen dolog, amire nem is gondolsz
Gondold át, a te napodból hány percet vesz el ez a hizlaló dolog!

no-vezet-elkeseredett
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hivatalosan akkor számítasz ingázónak, ha a munkahelyed és a lakóhelyed települése nem esik egybe. Ám ha a fővárosban élsz és dolgozol, lehet, hogy a napi utazásod legalább annyi időt emészt fel, mint a hivatalos ingázók esetében.

Egy közelmúltban végzett felmérés szerint az európaiak átlagosan napi 45 percet töltenek munkába járással. Ez évente 180 órát, vagyis egy teljes hetet vesz el az életükből. Ráadásul számos negatív hatással is jár.

Az ingázás hizlal

Az American Journal of Preventive Medicine című folyóiratban 2012-ben jelent megy egy tanulmány, amely texasi emberek esetében vizsgálta az ingázás testsúlyra gyakorolt hatását. Az eredmények azt mutatták, annál valószínűbb a túlsúly kialakulása, minél többet ingázik valaki.

Az összefüggés valójában nem túl meglepő, hiszen ha tömegközlekedéssel vagy autóval jársz dolgozni, és a munkába járás sok idődbe telik, nyilván kevesebb jut az edzésre. Ennek kiküszöbölésére egy remek módszer, ha kerékpárral jársz dolgozni. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogy mennyi kalóriát égethetsz el ilyen módon.

A tanulmány vezető szerzője, Christine Hoehner PhD emellett a következő javaslatot tette arra, hogyan növelheted a mozgással töltött időt:

- Lift helyett válaszd a lépcsőt. Napközben kelj fel minél sűrűbben az íróasztaltól, és sétálj kicsit.

Nyakfájást és szorongást okozó utazás

A plusz kilók mellett egyéb kellemetlen következményei is lehetnek az ingázásnak. A 2010-es Gallup-közvélemény-kutatás szerint a napi több mint 90 percet ingázók többsége folyamatos hát és- nyakfájással küzd.

A Kelet-angliai Egyetem 2014-es tanulmánya szerint a sokat ingázók között nagyobb eséllyel alakultak ki mentális problémák, szorongás. Ennek ellensúlyozására javasolták a kutatók például a vonatozók, buszozók kedélyének javítására, hogy elegyedjenek szóba gyakrabban a velük együtt utazókkal.

Ezt is szeretjük