Így használd helyesen az infraszaunát: 3 lépésben a méregtelenítésért
Ha jobb közérzetre, feszesebb bőrre vágysz, használd tudatosabban az infraszaunát!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Úgy tűnik, lassan tényleg beköszönt a tavasz. Ilyenkor a téli álomból ébredve könnyen lehet, hogy fejfájást, fáradtságot tapasztalsz - nem beszélve a felgyülemlett pluszkilókról. Mindennek hátterében legtöbbször a szervezetedben felszaporodott méreganyagok állnak.

Ha változtatni szeretnél a helyzeten, érdemes minél több friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanod, rendszeresen mozognod, valamint kipróbálni az infraszaunát.

Mi a különbség az infra- és a finn szauna között?

Mind a finn, mind az infraszauna izzasztó hatásának köszönhetően javítja egészségi állapotodat, méregteleníti a szervezetedet. A különbség, hogy míg a finn szaunában a szaunakályha melegíti fel a levegőt 70-90°C körüli hőmérsékletre, addig az infraszaunában a levegő hőfoka legfeljebb 65°C lehet. Az izzasztó hatás az infrakabinban az infravörös sugárzásnak köszönhető, mely a bőr alsóbb rétegeiben is hat.

Az infraszauna helyes használata

Egy pohár víz szaunázás előtt

Szaunázás előtt fél órával fogyassz el körülbelül fél liter szénsavmentes ásványvizet. Ez azért fontos, hogy ne dehidratálódj izzadás közben, valamint hatékonyabb legyen a méregtelenítés. Szaunázás közben lehetőleg ne fogyassz folyadékot, mert azzal lassítod a méregtelenítést.

Fontos, hogy ne teli hassal ülj be a szaunába, legalább másfél órának el kell telnie az utolsó étkezés óta. Mielőtt beülnél a kabinba érdemes, néhány törzsdöntést, karmozgatást végezned. Azt talán felesleges is mondani, hogy ruha és ékszer nélkül, törölközőbe csavarva szaunázz.

30 perc az infrakabinban

Míg a hagyományos finn szaunában az emberek többsége nehezen bír tíz percnél tovább maradni, addig az infraszauna esetében érdemes - és nem is megterhelő - 30 percet időzni. Amennyiben edzettebb vagy, akár 35-45 percet is maradhatsz. Kezdők számára leggyakrabban a 36-45°C meleg bizonyul optimálisnak. Ennek eléréséhez pár percen át érdemes előmelegíteni a kabint.

Szauna után: egy pohár víz és zuhany

Szaunázást követően fogyassz el legalább egy nagy pohár vizet, hogy pótold a kiizzadt folyadékmennyiséget. Ezen kívül mindenképpen ajánlott lezuhanyozni szaunázás után, ellenkező esetben a bőrre kijutott méreganyagok visszakerülhetnek a szervezetbe. Érdemes a víz hőfokát fokozatosan egyre hidegebbre állítani, így a meleg hatására megnyílt pórusok lassan összezáródhatnak. Ha lehet, ne használj tusfürdőt, csak tiszta vízzel zuhanyozz.

Infraszauna-kúra

Érdemes az infraszaunát kúraszerűen alkalmaznod: két-három hétig, de legfeljebb egy hónapig lehetőleg naponta szaunázz fél órát. Ennyi idő elegendő lesz ahhoz, hogy szervezetedből távozzon a méreganyagok többsége, megszabadulj pár pluszkilótól, bőröd feszesebb legyen.

A kúra első hetében pattanások megjelenését, fejfájást tapasztalhatsz - ezek a méregtelenítési folyamatok beindulását jelzik. A második héttől a fenti tünetek megszűnnek, frissebbnek érzed majd magad. Fontos, hogy ez alatt az idő alatt két és fél-három és fél liter folyadékot fogyassz naponta, valamint ügyelj a kiizzadt vitaminok és ásványi anyagok pótlására is.

Ezt is szeretjük