Íme, a rangsor: ezek a munkák hizlalnak a legjobban
Bizonyos munkahelyek kimondottan rosszat tesznek az alakodnak. Ismerd meg a tízes listát!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

A világ legszebb vékony ajkú női: nemcsak a telt száj lehet szexi »

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A semmire nincs időm a munka mellett kezdetű mondat közismert kifogás arra, hogy miért nem sportolunk. Vannak azonban olyan állások, melyek a súlygyarapodás szempontjából kifejezetten veszélyesek.

A Career Builder nemrégiben végzett felmérése alapján elkészült egy tízes lista, ami megmutatja, mely munkakörök betöltőinek van legnagyobb esélye az elhízásra.

Zsíros állások

Az alábbi tízes listán azok a foglalkozások szerepelnek, melyek nagyobb valószínűséggel hajlamosítanak az elhízásra. A megkérdezett dolgozók több mint fele mondta, hogy súlygyarapodásának oka az egész napos ülőmunka.

A tíz leghizlalóbb munkakör

  • Utazási irodák dolgozója.
  • Bíró, ügyvéd.
  • Szociális munkás.
  • Tanár.
  • Művész, tervező, építész.
  • Adminisztratív asszisztens.
  • Orvos.
  • Védelmi szolgáltatás - például: rendőr.
  • Marketinges.
  • Informatikus.

A mozgás hiánya

Amellett, hogy a felsorolt állásokat betöltő dolgozók ülőmunkát végeznek, több mint 40%-uk nem sportol rendszeresen, 10%-uk pedig egyáltalán nem jár edzőterembe - derült ki a felmérésből.

Pedig heti minimum három alkalommal egyórás mozgás nemcsak a túlsúlyt segít leküzdeni, de a közérzeten is sokat javít. Ugyancsak érdemes megfontolni, hogy az irodai lift helyett a lépcsőt használd, illetve kelj fel óránként az asztaltól, és nyújtózz kicsit.

Helytelen étkezési szokások

Az ülőmunka mellett számos más ok is felel az említett munkakörökben dolgozók túlsúlyáért, így például az egészségtelen étkezési szokások. A megkérdezettek 10%-a ebédel heti rendszerességgel automatából vásárolt ételt. Sokan a határidők miatt hagynak ki étkezést, illetve az asztaluknál ülve fogyasztják el az ebédet.

Érdemesebb otthonról hozott ebédet vagy megbízható kifőzdében vásárolt főtt ételt enned munka közben. Lehetőleg mindig ugyanabban az időben - és ne futtában - ebédelj, így emésztésed kiegyensúlyozottabb lesz.

Serkentsd az anyagcserét!

A megfelelő anyagcsere a hibátlan alak záloga. Kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg a dietetikus tanácsait!

A stressz negatív hatásai

Egy másik kutatás bizonyította, hogy a magasabb stresszfaktorral járó munkakörök egyúttal nagyobb testtömegindexet eredményeznek. Az Isabel Diana Fernandez táplálkozástudományi szakember vezetésével végzett vizsgálat tanúsága szerint a nagyobb felelősséggel járó munkakörökben dolgozók testtömegindexe átlag egy egész ponttal volt magasabb, mint a kevesebb stressznek kitett munkatársaké.

A rendszeres mozgás nemcsak az ülőmunka okozta hátrányokat, hanem a stressz negatív egészségügyi hatásait is csökkenti. Érdemes tehát megfontolnod, hogy belefér-e még a napodba egy kevés sport.

Te mennyit híztál, mióta dolgozol?

Blog.hu ajánló