Íme, a rangsor: ezek a munkák hizlalnak a legjobban
Bizonyos munkahelyek kimondottan rosszat tesznek az alakodnak. Ismerd meg a tízes listát!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

3 baki, amivel nagyon el lehet rontani a csillogó sminket »

Ezt viseld a szűk ruha alatt, ha bevág a zsírpárnákba: alakformáló fehérneműk körképe »

Jónak hiszed, pedig ártasz vele: 4 dolog, amit ne csinálj, ha fogyni akarsz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A semmire nincs időm a munka mellett kezdetű mondat közismert kifogás arra, hogy miért nem sportolunk. Vannak azonban olyan állások, melyek a súlygyarapodás szempontjából kifejezetten veszélyesek.

A Career Builder nemrégiben végzett felmérése alapján elkészült egy tízes lista, ami megmutatja, mely munkakörök betöltőinek van legnagyobb esélye az elhízásra.

Zsíros állások

Az alábbi tízes listán azok a foglalkozások szerepelnek, melyek nagyobb valószínűséggel hajlamosítanak az elhízásra. A megkérdezett dolgozók több mint fele mondta, hogy súlygyarapodásának oka az egész napos ülőmunka.

A tíz leghizlalóbb munkakör

  • Utazási irodák dolgozója.
  • Bíró, ügyvéd.
  • Szociális munkás.
  • Tanár.
  • Művész, tervező, építész.
  • Adminisztratív asszisztens.
  • Orvos.
  • Védelmi szolgáltatás - például: rendőr.
  • Marketinges.
  • Informatikus.

A mozgás hiánya

Amellett, hogy a felsorolt állásokat betöltő dolgozók ülőmunkát végeznek, több mint 40%-uk nem sportol rendszeresen, 10%-uk pedig egyáltalán nem jár edzőterembe - derült ki a felmérésből.

Pedig heti minimum három alkalommal egyórás mozgás nemcsak a túlsúlyt segít leküzdeni, de a közérzeten is sokat javít. Ugyancsak érdemes megfontolni, hogy az irodai lift helyett a lépcsőt használd, illetve kelj fel óránként az asztaltól, és nyújtózz kicsit.

Helytelen étkezési szokások

Az ülőmunka mellett számos más ok is felel az említett munkakörökben dolgozók túlsúlyáért, így például az egészségtelen étkezési szokások. A megkérdezettek 10%-a ebédel heti rendszerességgel automatából vásárolt ételt. Sokan a határidők miatt hagynak ki étkezést, illetve az asztaluknál ülve fogyasztják el az ebédet.

Érdemesebb otthonról hozott ebédet vagy megbízható kifőzdében vásárolt főtt ételt enned munka közben. Lehetőleg mindig ugyanabban az időben - és ne futtában - ebédelj, így emésztésed kiegyensúlyozottabb lesz.

Serkentsd az anyagcserét!

A megfelelő anyagcsere a hibátlan alak záloga. Kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg a dietetikus tanácsait!

A stressz negatív hatásai

Egy másik kutatás bizonyította, hogy a magasabb stresszfaktorral járó munkakörök egyúttal nagyobb testtömegindexet eredményeznek. Az Isabel Diana Fernandez táplálkozástudományi szakember vezetésével végzett vizsgálat tanúsága szerint a nagyobb felelősséggel járó munkakörökben dolgozók testtömegindexe átlag egy egész ponttal volt magasabb, mint a kevesebb stressznek kitett munkatársaké.

A rendszeres mozgás nemcsak az ülőmunka okozta hátrányokat, hanem a stressz negatív egészségügyi hatásait is csökkenti. Érdemes tehát megfontolnod, hogy belefér-e még a napodba egy kevés sport.

Te mennyit híztál, mióta dolgozol?

Blog.hu ajánló