Így állítsd le a túlsúlyért felelős gén munkáját
Olvaszd le a kilókat!
Kutatók megtalálták azt a gént, amely gyakori stressz hatására elhízást okoz.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

3 baki, amivel nagyon el lehet rontani a csillogó sminket »

Ezt viseld a szűk ruha alatt, ha bevág a zsírpárnákba: alakformáló fehérneműk körképe »

Jónak hiszed, pedig ártasz vele: 4 dolog, amit ne csinálj, ha fogyni akarsz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy, a közelmúltban végzett külföldi kutatás tanulsága szerint, ha szeretnél megszabadulni néhány fölösleges kilótól, nem biztos, hogy a szigorú diéta a legjobb módszer számodra.

A kutatók szerint a túlsúly kialakulásáért nem csupán a helytelen táplálkozás, de a mindennapi stressz is felelős. Épp ezért a fogyókúrát hatékony stresszkezeléssel érdemes kezdened.

A túlsúlyért felelős gén

Tudósok megtalálták azt a gént, amely folyamatos stressz hatására arra ösztönöz, hogy édes és zsíros ételeket fogyassz. A gén munkáját összefüggésbe hozták az elhízás és a kettes típusú cukorbetegség kialakulásával. A kutatás az Amerikai Tudományos Akadémia lapjában - a Proceedings of the National Academy of Sciencesben - jelent meg.

Aktiválja az Ucn3 nevű fehérjét

Ez a gén stressz hatására aktiválja az Ucn3 nevű fehérjét - az agyban termelődő fehérje nagymértékben befolyásolja a szív, az izmok, a máj, illetve a hasnyálmirigy munkáját. Az Ucn3 emellett növeli az étvágyat, valamint hatással van az inzulintermelésre.

Egérkísérletekkel bizonyították, hogy azokon az állatokon, amelyeknek a szervezetében magasabb volt az Ucn3 nevű fehérje szintje, idővel mutatkoztak az elhízás és a cukorbetegség jelei.

Dr. Chen a kutatásról

Mint a kutatást vezető dr. Chen elmondta, a stressz fontos, ha egy hirtelen adódó helyzettel kell megbirkózni - például, ha szemben találod magad egy oroszlánnal, és mentened kell az életedet. Az anyagcsere az ilyen és ehhez hasonló szituációkban megváltozik: szervezeted több cukrot és glükózt használ fel, mert ezek szükségesek a gyors izommunkához, a meneküléshez.

De a stresszre adott válaszreakció egy szigorúan szabályozott rendszer: ha hatására nem következik be fizikai aktivitás, előbb-utóbb anyagcsere-, illetve pszichiátriai betegségek alakulhatnak ki. A kutatók azt remélik, hogy a gén további tanulmányozása elvezet majd egy testsúlycsökkentő, illetve cukorbetegség ellen felhasználható gyógyszer kifejlesztéséhez.

Hatékony stresszkezelés a karcsú alakért

Azt gondolni, hogy életedből teljes egészében kiiktathatod a stresszt, valószínűleg a valóságtól elrugaszkodott elképzelés. Bár bizonyos mértékig csökkentheted a stresszt - például munkahelyváltással -, alapvetően a hatékony stresszkezelésre érdemes koncentrálnod.

Mozdulj!

A szervezetedben stressz hatására naponta termelődnek azok a hormonok, amelyek a gyors izommunkát szolgálják, ám ha nem kerülnek felhasználásra, túlsúllyal, illetve pszichés problémák kialakulásával számolhatsz.Vezesd le a felgyülemlett feszültséget, használd fel a vérbe kiválasztott adrenalin és noradrenalin hormonokat! Mindezt legegyszerűbben fizikai aktivitással teheted meg. Nem szükséges kimondottan megerőltető mozgást végezned. Munka után néhány kör futás a ház körül is sokat segít - a lényeg, hogy rendszeresen végezd.

Lazulj, pihentest az elméd!

Talán különösen hangzik, de a túlsúly kialakulása ellen pihenéssel is tehetsz. Hagyj magadnak időt minden nap arra, hogy egy kicsit foglalkozz magaddal, lazíts. Ne engedd, hogy a szervezeted egész nap ki legyen téve a stressznek, illetve annak káros - többek között hizlaló - hatásainak. Egy kád forró, lazító fürdő, néhány feszültségoldó jógagyakorlat vagy egy kellemes masszázs is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy tested-lelked elcsendesedjen.

Te hogyan szoktál lazítani?

Blog.hu ajánló