Így add le teljes túlsúlyod a proteindiétával: az orvosok is ezt ajánlják
Ha nagyobb súlytól szeretnél hosszú távra megszabadulni, új alapokra kell helyezned az étrendedet.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Hogyan lesz az irodai outfit fantáziadús? 6 nélkülözhetetlen ruhadarabot mutatunk »

A legjobb hajerősítő szer, mégis csak ritkán hallunk róla: görögszéna hajhullás ellen »

10 tipp a tiszta arcbőrért: egyszerű lépések az instant szépségért »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Néhány kilót még gyorsan ledobhatsz egy villámdiétával, ha valamilyen különleges eseményre akarod formába hozni magad, de ha nagyobb túlsúlytól szeretnél megszabadulni, valamint hosszú távú eredményt akarsz, alaposan átgondolt életmódváltásra és étrendre lesz szükséged.

A proteindiéta jelenleg a legtöbb dietetikus által elfogadott súlycsökkentő program, többek között az Európai Tanács egészséges táplálkozással foglalkozó kutatói is ezt ajánlják.

Több zsír, kevesebb szénhidrát

A proteindiéta követői szerint az elhízás alapvető oka, hogy a fehérje alapú étrendről áttértünk a szénhidrát alapú táplálkozásra, a zsírtartalmú ételeket egészségtelennek, míg a teljes kiőrlésű gabonatermékeket egészségesnek kiáltottuk ki.

Csakhogy ez nem fedi teljes mértékben a valóságot: a teljes kiőrlésű pékáruk valóban egészségesebbek a fehér lisztből készült termékeknél, de szénhidráttartalmuk szintén magas, így nagymértékben ezek fogyasztása sem ajánlott.

Hasonló a helyzet a zsírokkal: a telített zsírsavak fogyasztása valóban kerülendő, a telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavak viszont nélkülözhetetlenek a vitaminfelszívódáshoz és az anyagcseréhez.

A zsírtól való félelemben azonban sokan tiltólistára teszik azokat az ételeket is, amelyek értékes fehérjeforrások lehetnek, holott a dietetikusok szerint ez lenne a fogyás kulcsa: kevesebb szénhidrát és több fehérje.

Ha étrendedet eszerint állítod össze, nem viszel be fölösleges energiát, amit aztán nem tudsz elégetni, viszont fedezed a zsírégetéshez és izomépítéshez nélkülözhetetlen fehérjeszükségletet, a fogyás is megindul, majd az étrendet követve folyamatossá válik, amíg el nem éred a megfelelő testsúlyt. Ha nem szeretnéd visszahízni a leadott kilókat, a proteindiétát akár életmódszerűen is folytathatod, hiszen nem igényel különösebb lemondást vagy tervezést, laktató és könnyen követhető.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, két evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy pohár tej.
Tízórai: 5 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: turmix egy pohár tejből és egy marék bogyós gyümölcsből.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet pulykasonka, egy főtt tojás, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: fél grépfrút.
Vacsora: turmix egy pohár tejből és egy banánból, egy csipet fahéjjal.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy marék bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre joghurtos zöldsalátával.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: turmix egy pohár tejből és egy almából, egy csipet fahéjjal.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet pulykasonka, 5 dkg zsírszegény sajt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre spenótfőzelék.
Uzsonna: egy bögre mozzarellás paradicsomsaláta.
Vacsora: turmix egy pohár tejből és egy marék bogyós gyümölcsből.

5. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta, egy kis poharas joghurt, egy marék mandula, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre citromos-fokhagymás zöldsaláta.
Uzsonna: 5 dkg zsírszegény sajt.
Vacsora: turmix egy pohár tejből, két kiviből és egy narancsból.

Ezt is szeretjük