Így add le a teljes túlsúlyod júniusig a pofonegyszerű sikerdiétával
Próbáld ki az Ízpont-diétát, ha nem akarsz lemondani a zamatos ételekről.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Az Ízpont-diéta dr. David Katz, az amerikai Yale Egyetem táplálkozás-szakértőjének nevéhez köthető. Dr. Katz felismerte, hogy a sikeres fogyókúrához hosszú távon ízekre van szükség, hiszen ellenkező esetben a diétázó hamar beleun az étrendbe.

Az Ízpont-diétával nem kell tehát lemondanod a finom ételekről, mindössze a csoportosításukra kell ügyelned. Az étrend hosszabb távon is tartható, egészen addig, míg nem sikerült megszabadulnod a teljes túlsúlytól.

Így működik az Ízpont-diéta!

Az Ízpont-diéta alapja az úgynevezett érzékszervi teltségérzet elve. Ha a nap folyamán azonos ízű ételeket eszel, az intenzitásból adódóan agyad rövidebb idő alatt küld teltségérzetet jelző impulzusokat az emésztőszervek felé. Ennek köszönhetően kisebb mennyiségű tápláléktól is jóllakottnak érezheted magad.

A diétának nincsenek olyan megkötései, melyek ételekre, ételcsoportokra vonatkoznának, csupán arra kell ügyelned, hogy hasonló vagy azonos ízű táplálékokat fogyassz. Mivel minden nap más ízt kell kiválasztanod, nem kell attól félned, hogy a diéta következtében valamilyen hiánybetegséged alakul ki. Alább láthatod a diéta kiötlőjének egy hónapos ízajánlatát - melyet azonban nem kell túl szigorúan venned.

Dr. Katz négyhetes ajánlata

  • 1. hét: mazsola, ananász, áfonya, citrom, barack, narancs, alma
  • 2. hét: paradicsom, sárgarépa, gomba, hagyma, sütőtök, spenót, paprika
  • 3. hét: alma, paradicsom, mandula, kakukkfű, dió, szezámmag, bazsalikom
  • 4. hét: spenót, narancs, menta, citrom, pekándió, kapor, áfonya

A diéta után

Ha néhány hét leforgása alatt elérted a kitűzött célt, ne hagyd abba azonnal a diétát.

Annak érdekében, hogy a kilók ne kússzanak gyorsan vissza, érdemes figyelned rá, hogy a főétkezések során lehetőleg egy íz maradjon domináns. A reggeli alkalmával például a tojás, délben a spenót, este pedig a menta.

Fogyassz minél több friss zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonafélét, és válassz sovány húsokat. Csökkentsd a só és cukorfogyasztást, valamint iktass be életedbe - legalább heti három alkalommal - testmozgást.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre spenótsaláta feta sajttal, rántotta két tojásból.
Tízórai: spenótsaláta joghurtos mártással.
Ebéd: spenótos penne.
Uzsonna: spenótos turmix, teljes kiőrlésű keksz.
Vacsora: egy tányér spenót főzelék.

2. nap

Reggeli: egy pohár almalé, almás gyümölcssaláta.
Tízórai: egy marék aszalt alma.
Ebéd: sajttal és almával grillezett csirkemell, egy pohár almalé.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy tányér aszalt almás müzli.

3. nap

Reggeli: paradicsomos rántotta két tojásból.
Tízórai: két-három szem paradicsom.
Ebéd: sajttal grillezett pulykamell, paradicsomsalátával.
Uzsonna: mozzarellás-bazsalikomos paradicsomsaláta.
Vacsora: egy tányér paradicsomleves.

OLVASD EL EZT IS!

salata gorog
  • mediterrán étrend
  • a hosszú élet titka

Zsírégető, meghosszabbítja az életed, és finom

Ezt is szeretjük