Nézz a tányérodra! Ha nem hasonlít a képekre, amit látsz, sohasem fogsz lefogyni
Nemcsak a kalóriák számítanak, de az is, hogy milyen ételt eszel.

Dia


                        	A reggeli a fogyókúra legfontosabb étkezése, hiszen egész napra meghatározhatja az éhségszint alakulását. Érdemes ilyenkor magas rosttartalmú táplálékokkal indítani, például zabpehellyel, chiamaggal vagy teljes kiőrlésű gabonafélékkel, sőt, a gyümölcsök is jól illenek a képbe. Egészítsd ki őket némi egészséges zsírral magvakból, illetve egy fehérjével valamilyen tejtermékből, és arról is gondoskodhatsz, hogy energikus maradj délelőtt.

A reggeli a fogyókúra legfontosabb étkezése, hiszen egész napra meghatározhatja az éhségszint alakulását. Érdemes ilyenkor magas rosttartalmú táplálékokkal indítani, például zabpehellyel, chiamaggal vagy teljes kiőrlésű gabonafélékkel, sőt, a gyümölcsök is jól illenek a képbe. Egészítsd ki őket némi egészséges zsírral magvakból, illetve egy fehérjével valamilyen tejtermékből, és arról is gondoskodhatsz, hogy energikus maradj délelőtt.

Dia


                        	A köztes étkezések során helyezz nagy hangsúlyt a zöldségekre és gyümölcsökre, amelyeket szinte korlátlan mennyiségben fogyaszthatsz a nap folyamán. Emellett egy kevés teljes kiőrlésű gabonaféle, színhúsok, magvak kerüljenek az uzsonnásdobozba.

A köztes étkezések során helyezz nagy hangsúlyt a zöldségekre és gyümölcsökre, amelyeket szinte korlátlan mennyiségben fogyaszthatsz a nap folyamán. Emellett egy kevés teljes kiőrlésű gabonaféle, színhúsok, magvak kerüljenek az uzsonnásdobozba.

Dia


                        	Ebédre jöhet egy nagyobb adag fehérje, például hús vagy sajt formájában, hiszen ez táplálja az izmaid működését. Emellett kapjon helyet jókora mennyiségű zöldség, amiből akár 350-500 grammot is fogyaszthatsz. Nézd meg, milyen diétás köretek jelentenek még jó választást az ebédre felszolgált sovány húsok mellé!

Ebédre jöhet egy nagyobb adag fehérje, például hús vagy sajt formájában, hiszen ez táplálja az izmaid működését. Emellett kapjon helyet jókora mennyiségű zöldség, amiből akár 350-500 grammot is fogyaszthatsz. Nézd meg, milyen diétás köretek jelentenek még jó választást az ebédre felszolgált sovány húsok mellé!

Dia


                        	Vacsorára szintén érdemes fehérjét fogyasztani, különösen, ha délután sportoltál valamit, hiszen ez szükséges a szervezeted regenerálódásához. Jó lehetőség vacsorára a hideg színhúsok, sajtok, túró fogyasztása, amit zöldséggel, savanyúsággal kísérhetsz, vagy fogyaszthatsz gyümölcsöt desszertként. A gyors felszívódású szénhidrátokkal azonban bánj nagyon óvatosan, hiszen akárcsak reggel, ilyenkor is gyenge a szervezet inzulinérzékenysége, így könnyen kiválthatnak éhséget, vércukorszint-ingadozást.

Vacsorára szintén érdemes fehérjét fogyasztani, különösen, ha délután sportoltál valamit, hiszen ez szükséges a szervezeted regenerálódásához. Jó lehetőség vacsorára a hideg színhúsok, sajtok, túró fogyasztása, amit zöldséggel, savanyúsággal kísérhetsz, vagy fogyaszthatsz gyümölcsöt desszertként. A gyors felszívódású szénhidrátokkal azonban bánj nagyon óvatosan, hiszen akárcsak reggel, ilyenkor is gyenge a szervezet inzulinérzékenysége, így könnyen kiválthatnak éhséget, vércukorszint-ingadozást.

Dia


                        	Mivel a diéta során gyakran a megszokottnál kisebb mennyiségű ételből kell fedezned szervezeted vitaminszükségleteit, jó, ha naponta legalább egyszer így néz ki a tányérod. A rengeteg zöldség és gyümölcs feltölti a testedet az egészséges működéshez szükséges tápanyagokkal, így elkerülheted a hiánybetegségeket, amelyek gyakran jelentkeznek diétázóknál.

Mivel a diéta során gyakran a megszokottnál kisebb mennyiségű ételből kell fedezned szervezeted vitaminszükségleteit, jó, ha naponta legalább egyszer így néz ki a tányérod. A rengeteg zöldség és gyümölcs feltölti a testedet az egészséges működéshez szükséges tápanyagokkal, így elkerülheted a hiánybetegségeket, amelyek gyakran jelentkeznek diétázóknál.

Dia


                        	Noha a zsírokkal óvatosan kell bánnod a diéta alatt, hiszen nagyon sok kalóriát tartalmaznak, nem zárhatod ki őket az étrendedből, ugyanis számos területen szükség van rájuk, például a zsírban oldódó vitaminok felszívódása során. A szükségleteid fedezésére legalább hetente néhány alkalommal szerepeljen erős omega-3-forrás a tányérodon, mint a lazac, az avokádó vagy a lenmag.

Noha a zsírokkal óvatosan kell bánnod a diéta alatt, hiszen nagyon sok kalóriát tartalmaznak, nem zárhatod ki őket az étrendedből, ugyanis számos területen szükség van rájuk, például a zsírban oldódó vitaminok felszívódása során. A szükségleteid fedezésére legalább hetente néhány alkalommal szerepeljen erős omega-3-forrás a tányérodon, mint a lazac, az avokádó vagy a lenmag.

Ezt is szeretjük
Fotó: