3 hétköznapi szokás, ami napról napra hizlal
Bele sem gondolsz!
Ha kevés fehérjét fogyasztasz, vagy nem alszol eleget, könnyen felszedhetsz pár kilót.

Ez is érdekelhet

Szemüveg helyett ma már a sasszeműség a menő (x)

Inkontinencia és hüvelyszárazság - Mutatunk egy fájdalommentes és azonnali megoldást (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Michael Jackson 20 éves lánya smink nélkül még gyönyörűbb: megmutatta vagány stílusát »

Fürdőruhát vásárolsz? 3 alapszabály, amit tarts be, alkattól függetlenül »

Szőke lett, és eltűnt a hosszú copfja: Ariana Grande nagyon más így »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán úgy érzed, annak ellenére kúsznak fel rád a pluszkilók, hogy nem eszel igazán hizlaló ételeket. A dolog hátterében számos dolog állhat - az egészségügyi problémáktól a mozgáshiányig.

Bizonyos esetekben azonban csak olyan apróbb életmódbeli tényezők okozzák a bajt, melyekre esetleg nem is gondolsz.

Keveset alszol

Sokan kötik össze az állandó rohanást és a kialvatlanságot a nyúzott, sovány ember képével. Valójában azonban az alváshiány éppen a túlsúly kialakulásának kedvez. Ennek oka, hogy a kevés alvás eredményeképpen több gherin hormon termelődik a szervezetben - ez a vegyület felel az éhség kialakulásáért.

A gherin hormon hatására többet eszel, mint amennyire valójában szükséged lenne, a felesleg pedig pluszkilók formájában gyűlik a hason, a combon vagy épp a fenéken. Az alváshiány következtében kialakuló túlsúlyról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Kevés fehérjét eszel

Talán hajlamos vagy a fogyókúra alatt - vagy egyszerűen csak az egészség jegyében - kiiktatni étrendedből a húst. Ezzel azonban nem csökkented a kilóid számát, ugyanis a hús helyett valószínűleg több szénhidrátot - tésztát, krumplit, rizst - fogyasztasz.

A szervezet számára a fehérje feldolgozása kétszer annyi energiába kerül, mint a szénhidrátok és a zsírok lebontása. Vagyis a fehérje emésztése során több kalóriát égetsz el, mint amikor szénhidrátot eszel.

Felejtsd el a zsíros, olajos húsokat, fogyassz grillezett szárnyashúst és halakat. Ha pedig növényi fehérjeforrásra vágysz, akkor érdemes minél több hüvelyest beépítened az étrendedbe. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz a lencse és a borsó fogyasztó hatásáról.

Nem iszol eleget

A folyadékhiány olyan gyakran tapasztalt problémák kialakulásáért felelhet, mint a fáradtság, a karikás szemek vagy a fejfájás. Mindezek mellett azonban az anyagcsere is lelassul az elégtelen folyadékbevitel következtében. Amennyiben kellő mennyiségű folyadékot viszel be a szervezetedbe, egyrészt gyorsabb lesz az emésztésed. Másrészt, ha fogyókúrázol, a zsírégető folyamatok beindulásával azok a zsírsejtekben tárolt méreganyagok is felszabadulnak, amelyeket ki kell mosni a szervezetből. Ha kíváncsi vagy, hogy pontosan mennyi folyadékot kell fogyasztanod a diéta alatt, kattints korábbi cikkünkre!

Ezt is szeretjük