3 dolog az otthonodban, ami garantáltan hizlal
Így szabadulj meg tőlük
Ha rosszul rendezed be az otthonodat, könnyen a túlsúly áldozatává válhatsz. Kerüld el!

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Johnny Depp 19 éves lánya gyönyörű modell - Bombázó az új címlapfotón »

Így viseld a trikót, hogy ne legyen slampos: 10 nőies outfit »

3 dolog, amit mindenképpen meg kell tenni az esküvő utáni napon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A környezet, ahol élsz, hatással van a közérzetedre. Egy adott színtől vagy tárgytól érezheted magad egészen kellemesen vagy éppen rosszul is, ami az egészséged mellett a testsúlyod alakulását is befolyásolhatja.

Ismerd meg a legveszélyesebb tényezőket a lakásban, és tüntesd el őket az fogyókúra sikere érdekében!

Sötét otthon

A lakásban használt sötét színek, nehéz anyagok és a napfénytől való elzártság közrejátszhat abban, ha a testsúlyod növekedésnek indul. Mindennek nagyon egyszerű oka van: a sötét lakás falai között magányosabbnak, elszigeteltebbnek érezheted magad, a komor hangulat pedig nagyon gyakran evésbe torkollik, mintegy önmagad kárpótlásaként. Ugyanakkor a sötét hatására több melatonin hormont termel a szervezeted, ami ugyancsak hízáshoz vezethet.

Ezért lehetőleg használj világos vagy pasztellszíneket a lakásban, kerüld a fojtogató textileket, kárpitokat, a nehéz sötétítőfüggönyöket és a túlzottan mintás szőnyegeket. Törekedj az egyszerűségre, hogy otthonod hívogató és meleg legyen, ettől a közérzeted is sokkal jobb lesz.

Erős színek a lakásban

Ahogyan egyes színek serkentőleg vagy éppen nyugtatólag hatnak az agyra, úgy vannak olyan árnyalatok is, amelyek az emésztőrendszerre gyakorolnak nyomást, magyarul evésre sarkallnak.

A sárga és a vörös serkentik a szervezetben lejátszódó folyamatokat, előbbi a gyomornedvek termelődését indítja be, utóbbi a vérnyomást és az adrenalintermelést gyorsítja fel. Emellett az arannyal is érdemes vigyázni, mivel ez a bőség, a gazdagság és az élet élvezetének árnyalata, ami arra biztat, hogy ne vonj meg magadtól semmit.

Tehát a falak tekintetében is érdemes a világos, pasztelles árnyalatokat részesíteni előnyben, ezek nyugtatóan hatnak, így még akár az étvágyadat is csökkenthetik, ahelyett, hogy mértéktelen bűnözésre csábítanának.

Az étkezőasztal hiánya

Az étkezőasztal funkcióját tekintve elsősorban a kényelemben, nyugalomban elfogyasztott étkezések és a családi együttlétek miatt fontos. Ugyanakkor a fogyókúra szempontjából is hasznos, ha olyan környezetben tudod elkölteni a reggelit, ebédet, vacsorát, ami mentes minden figyelemelterelő körülménytől.

Vacsorára tilos

A vacsorát illetően nem mindegy, mi kerül a tányérodra. Szakértőnk elmondja, mit nem érdemes már este hat óra után enni.

Ha nincs asztal, az ember hamarabb ül le a tévé elé a nappaliban, hogy ott étkezzen, ami amellett, hogy elvonja az evés élvezetéről a figyelmet, a továbbiakban is fogva tarthat, vagyis esélyed sem lesz arra, hogy a tévé elől felkelve lemozogd a bevitt kalóriamennyiséget.

Ezt is szeretjük