Hízáshoz vezethet, hiába meglepő: 8 esti szokás, ami növelheti a súlyodat
Nemcsak az evésre kell odafigyelni, sok más esti szokás is hizlalhat.

ejszakai-nassolas
Ez is érdekelhet

Hogyan hasznosul pontosan a kalcium? Ez a vitamin elengedhetetlen hozzá (x)

Sztárokkal teli luxushajó indul Szegeden: igazi álomvilágba csöppenhetsz (x)

Ez a mézes csoki újrafogalmazza a csokoládét: édesség helyett próbáld ki ezt! (x)

Igazi kis gyöngyszem az alpesi panorámaút: szépsége mindenkit elvarázsol (x)

Nagy méretű burkolólapok ragasztása: így sokáig gyönyörködhetsz a végeredményben (x)

Megújul a városligeti Gyermeknap: új helyszínek és programok várnak (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

beauty and style

A 42 éves Diane Kruger szuper formában van: hamar visszanyerte a szülés előtti alakját »

Egyszerű, otthoni gyakorlatok mellizomra: feszesítő edzés pár lépésben »

Így lesz tökéletes a highlighter, és mégsem harsány: tippek a visszafogott csillogáshoz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb fogyókúrával kapcsolatos szabály és tanács az esti evést regulázza: hat után ne egyél, vacsorára csak könnyű ételt válasz, vacsorázz, mint egy koldus, és így tovább. Ez pedig nem véletlen, ugyanis az alvásnak és az éjszakának nagyon is köze van ahhoz, mennyi zsír telepszik az ember csípőjére.

A kielégítő minőségű alvás kulcsszerepet játszik a test számtalan folyamatában, ha viszont nem alszol eleget, az teljesen összezavarja a hormonháztartásodat, a hatására nő például a ghrelin nevű éhséghormon termelődése, de csökken a leptin nevű teltségérzethormon szintje is, vagyis kevésbé fogod jóllakottnak érezni magadat másnap.

Hizlaló esti szokások

Minden olyan szokás tehát, amitől kevesebbet vagy rosszabbul alszik az ember, közvetve hízáshoz vezethet. Az sem mindegy, az ember mikorra időzíti az utolsó étkezését, és ez alatt mennyi és milyen ételt eszik, de még az is számít, mikorra iktatja be az utolsó testmozgást. Mutatjuk, melyik esti szokásaink járulhatnak hozzá legjobban a súlygyarapodáshoz.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük