Hizlal, ha így eszed, fogyaszt, ha máshogy: nem csak az számít, mit eszel, amikor fogyókúrázol
Ugyanazzal az étellel lehet fogyni is, és hízni is, minden az arányokon múlik.

etelek-arany
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Az 51 éves Jennifer Lopez ünnepi szettjét érdemes eltenni az ötletek közé: végre, nem csak a flitter kerül elő »

Meglepően nőies az új fizuratrend: a kétszínű haj lesöpri az ombrét? »

A divatos teddy kabát nőies verzióban: nem fogsz plüssmackónak tűnni, ha így viseled »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy fogyókúra során, de még akkor is, ha csak egy tartható, egészséges étrendet szeretne összeállítani magának az ember, kifejezetten fontos, hogy hogyan oszlanak meg a tányérján a makrotápanyagok, mekkora részt kap a szénhidrát, mekkorát a fehérje, és mekkorát a zsírok.

Ha nem követsz olyan étrendet, ami máshogy írja elő, például cukorbeteg-diétát, vagy alacsony szénhidráttartalmú fogyókúrát, akkor az az ideális, ha a tányérod felét töltik ki a zöldségek, és a maradék 50%-on osztoznak fele-fele arányban a fehérjék és a szénhidrátok. A proteinek arányának növelésével és a szénhidrátok csökkentésével teheted még diétásabbá a fogásokat.

Arányok a tányéron

Ennek ellenére a legtöbb családban a tányérok javát a magas szénhidráttartalmú köretek töltik ki, míg a zöldségeknek szinte csak díszítő szerep jut. Pedig az alábbi látványos példák is jól mutatják, hogy egy arányosan, egészségesen összeállított tányér kalóriatartalma mennyivel alacsonyabb lehet. Nem kell tehát lemondani egyik ételcsoportról sem, csak oda kell figyelni a mennyiségekre.

A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük