Hizlal, ha így eszed, fogyaszt, ha máshogy: nem csak az számít, mit eszel, amikor fogyókúrázol
Ugyanazzal az étellel lehet fogyni is, és hízni is, minden az arányokon múlik.

etelek-arany
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy fogyókúra során, de még akkor is, ha csak egy tartható, egészséges étrendet szeretne összeállítani magának az ember, kifejezetten fontos, hogy hogyan oszlanak meg a tányérján a makrotápanyagok, mekkora részt kap a szénhidrát, mekkorát a fehérje, és mekkorát a zsírok.

Ha nem követsz olyan étrendet, ami máshogy írja elő, például cukorbeteg-diétát, vagy alacsony szénhidráttartalmú fogyókúrát, akkor az az ideális, ha a tányérod felét töltik ki a zöldségek, és a maradék 50%-on osztoznak fele-fele arányban a fehérjék és a szénhidrátok. A proteinek arányának növelésével és a szénhidrátok csökkentésével teheted még diétásabbá a fogásokat.

Arányok a tányéron

Ennek ellenére a legtöbb családban a tányérok javát a magas szénhidráttartalmú köretek töltik ki, míg a zöldségeknek szinte csak díszítő szerep jut. Pedig az alábbi látványos példák is jól mutatják, hogy egy arányosan, egészségesen összeállított tányér kalóriatartalma mennyivel alacsonyabb lehet. Nem kell tehát lemondani egyik ételcsoportról sem, csak oda kell figyelni a mennyiségekre.

A képek forrása: Getty Images

Találd meg a saját utadat!

A növényi alapú táplálkozás egészséges, természetes és fenntartható. Ha tudatosan táplálkozol, mert fontos számodra a testi-lelki harmónia, a többi élőlény és a holnap; ha hiszel benne, hogy békében kell élned a környezettel, és hogy az vagy, amit megeszel; ha meg akarod őrizni a Földet a mai és a jövendő generációk számára úgy, ahogyan te kaptad az elődöktől, akkor a Flora útja a te utad.

Promóció

Ezt is szeretjük