Rengetegen esküsznek a hindu diétára, itthon kevesen ismerik - Így segít az indiai konyha a fogyásban
Az indiai ételek szerelmeseinek még a fogyókúrában is segíthetnek kedvenc fogásaik.

hindu-dieta1
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szinte minden kultúrának vagy éghajlati egységnek megvannak a saját étkezési szokásai, így az ezekből kialakított fogyókúrás étrendeknek is számos kedvelője akad - és nem csak az adott nemzetek szeretik ezeket a diétákat. Elég csak a mediterrán vagy az északi diétára gondolni, ezeknek a étrendeknek szép számmal akadnak követői az egész világon.

Minden kultúra gasztronómiai világában vannak olyan jellegzetes összetevők, alapanyagok vagy elkészítési szokások, amiket a fogyni vágyók is bátran használhatnak, így a főként indiai konyhát alapul vevő hindu diéta is sokak számára kedvező lehet.

Hogyan működik a hindu diéta?

A hinduk által is alkalmazott étrend nemcsak a fogyásban, hanem az egészség megőrzésében is segít, viszont fontos leszögezni, hogy nem mindenki alkalmas rá, hogy kövesse. Az alapja a zöldségek és gyümölcsök mellett a sok tejtermék, viszont a hindu diétában egyáltalán nem találhatók meg a húsok, halak, tengeri herkentyűk vagy a tojás. Így csak azoknak ajánlják a szakértők, akik nem laktózérzékenyek, viszont a vegetáriánus életmód nem áll távol tőlük. Ez a hindu vallásos szövegekben fellelhető ahimsának, vagyis az összes élőlény elleni erőszakmentesség gyakorlásának a hozománya.

hindu-dieta4
Fotó: triloks / Getty Images Hungary

A változatos és egészséges ételek mellett a hindu diéta sikere az adagokban rejlik. A hinduizmusban az ételek fogyasztásának mérséklését fontos erénynek tekintik, amelyet mitaharának hívnak, ezáltal pedig alacsonyabb lesz a kalóriabevitel is. Ráadásul, mivel sok rostban gazdag ételt ajánlanak, ezáltal az emésztési folyamatok is sokkal kiegyensúlyozottabbak lesznek, és sokáig teltségérzetet biztosítanak. 

Az egészségre is pozitív hatással van a hindu étrend

Azt is sikerült alátámasztaniuk a kutatóknak, hogy Indiában a változatos, lakto-vegetáriánus étrendet követők nemcsak sokkal karcsúbbak, de szervezetük is egészségesebbnek számított, ellentétben azokkal, akik teljesen más módon étkeznek.

A sok rost- és antioxidáns-tartalmú étel a szívre is pozitív hatással van. A húsmentes étkezés csökkenti az LDL-koleszterin szintjét, viszont a HDL-ét is, amit jó koleszterinnek szoktak nevezni. Ezért fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű tejtermék bevitele, hogy ez a szint visszatérjen a megfelelő értékekhez.

hindu-dieta3
Fotó: Russ Rohde / Getty Images Hungary

Az étrenddel kapcsolatban a kutatók a nagyon magas antioxidáns-tartalmat nemcsak a szív egészségével hozták kapcsolatba: ezek a tápanyagok csökkenthetik a krónikus gyulladásokat és az olyan betegségek kockázatát, mint a 2-es típusú cukorbetegség, bizonyos rákos megbetegedések.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mentesen sütni-főzni még soha nem volt ennyire egyszerű!

Mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper, könnyű fogás: a reggelitől a vacsoráig, az uzsidobozfalatoktól a vendégvárásig, vagy éppen egy családi születésnapig, átgondoltan, mentesen, úgy, hogy a klasszikus kedvenceinkről se kelljen lemondani.

Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Egy 100 fős indiai tanulmány kimutatta, hogy azoknál, akik lakto-vegetáriánus vagy ovo-lakto-vegetáriánus étrendet követtek, a vér antioxidánsszintje magasabb volt, mint a nem így étkezők körében. A hindu étrend ráadásul gazdag B12-vitaminban és gazdag cinkforrás is.

Ilyen ételeket tartalmaz a hindu diéta

Bár az étrend alapját a vallás képezi, fogyni vágyók számára is ajánlott betartani az előírásokat, hiszen nagyon eredményes lehet a diéta, ha az indiai módszert alkalmazod. 

hindu-dieta2
Fotó: enviromantic / Getty Images Hungary

Fehérjeforrások: csicseriborsó, bab, egyéb hüvelyesek, diófélék, magvak és szójatermékek.

Keményítők: rizs, csicseriborsó, édesburgonya, kenyér - mint naan - zab, kukorica és az olyan gabonafélék, mint az amaránt, quinoa és köles.

Gyümölcsök: alma, szőlő, banán, kókuszdió, áfonya, eper, szeder és avokádó.

Zöldségfélék: spenót, sárgarépa, brokkoli, karfiol, káposzta, paradicsom, saláta, uborka, retek és fehérrépa.

Fűszerek: kurkuma, kömény, kardamom, fahéj, garam masala, gyömbér.

Tejtermékek: tej, joghurt, tejföl, sajt és tejszín.

Zsírok: vaj, ghee - egyfajta tisztított vaj, amelyet Indiában széles körben használnak főzőzsírként -, kókuszolaj, olívaolaj és avokádóolaj.

A 8 legerősebb fogyókúrás fűszer: segítik a súlycsökkenést, teltségérzetet okoznak

Az alábbi fűszerek többsége a legtöbb konyhában megtalálható, így könnyen és egyszerűen beépíthetőek az ember étrendjébe.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük