Először mész edzőterembe? 5 hiba, amit ne kövess el
A személyi edző szemével
Magadra és másokra is figyelj, ha konditerembe mész!

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

Jennifer Aniston falatnyi ruhát húzott, és elfelejtett melltartót venni: 49 évesen is észbontó az alakja »

Frissítő, pórusösszehúzó arcmaszk 2 perc alatt: a reggeli rohanásba is belefér »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A téli hónapokban gyakran még azoknak is megfordul a fejében, hogy átlépjék a konditerem küszöbét, akikből tavasztól őszig erős ellenérzést váltott ki a futópad látványa.

Ha hiányzik a mozgás, de nem bírod a kinti hideget, előfordulhat, hogy te is beadod a derekad. Amennyiben először mész edzőterembe, néhány dologra érdemes odafigyelned. Cikkünk megírásában Gyöngyösi Szilvia fitneszedző, a grandUP nemzetközi vezető instruktora segített.

A leggyakoribb edzőtermi hibák

A higiéniai hiánya

Egy látogatottabb edzőteremben napi szinten emberek százai izzadnak. Éppen ezért edzés során érdemes figyelni a higiéniára. Amelyik gépet használod, takard le egy törölközővel, azt pedig, talán felesleges is mondani, hogy WC után mindig moss kezet. Ugyancsak lényeges, hogy vigyél magaddal váltócipőt, váltóruhát - a zoknit és a melltartót is cseréld!

Elmaradt bemelegítés

Idő hiányában vagy türelmetlenségből sokan kihagyják a bemelegítést. E nélkül kezdeni az edzést azonban az egyik legnagyobb hiba, amit mozgás közben elkövethetsz: jelentősen megnöveli ugyanis a sérülés kockázatát.

Terv nélkül

Amikor belépsz a terembe, kell, hogy legyen egy terved arra, mit is fogsz csinálni aznap. Ennek hiányában könnyen eshetsz bele abba a hiába, hogy céltalanul járkálsz egyik géptől a másikig, és valójában nem tudod, milyen gyakorlatokat végzel.

- Kezdőként érdemes kérni a teremedző segítségét, vagy akar az első egy-két hónapban személyi edzővel dolgozni - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Kialvatlanul

- Keveseknek jut eszébe, de nagyon fontos, hogy kialvatlanul tilos edzeni. Az alvás során ugyanis a szervezet növekedési hormonokat termel, amelyek elősegítik az izomszövet regenerációt. Ha pedig nem alszol eleget, nem jutsz el a felépülési, megújulási szakaszba - magyarázza Gyöngyösi Szilvia.

Nem pakolsz el magad után?

- Rakd el a súlyokat magad után, hagyd rendben a gépeket! Ha levetted a helyéről a tárcsát vagy a súlyzót, mindig tedd vissza. Nagyon zavaró, amikor fél óráig kell keresni egy súlyzót, az edzőterem egy közösségi hely, alkalmazkodj, pakolj el magad után - hívja fel a figyelmet Gyöngyösi Szilvia.

Ezt is szeretjük