Először mész edzőterembe? 5 hiba, amit ne kövess el
A személyi edző szemével
Magadra és másokra is figyelj, ha konditerembe mész!

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Johnny Depp 19 éves lánya gyönyörű modell - Bombázó az új címlapfotón »

Így viseld a trikót, hogy ne legyen slampos: 10 nőies outfit »

3 dolog, amit mindenképpen meg kell tenni az esküvő utáni napon »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A téli hónapokban gyakran még azoknak is megfordul a fejében, hogy átlépjék a konditerem küszöbét, akikből tavasztól őszig erős ellenérzést váltott ki a futópad látványa.

Ha hiányzik a mozgás, de nem bírod a kinti hideget, előfordulhat, hogy te is beadod a derekad. Amennyiben először mész edzőterembe, néhány dologra érdemes odafigyelned. Cikkünk megírásában Gyöngyösi Szilvia fitneszedző, a grandUP nemzetközi vezető instruktora segített.

A leggyakoribb edzőtermi hibák

A higiéniai hiánya

Egy látogatottabb edzőteremben napi szinten emberek százai izzadnak. Éppen ezért edzés során érdemes figyelni a higiéniára. Amelyik gépet használod, takard le egy törölközővel, azt pedig, talán felesleges is mondani, hogy WC után mindig moss kezet. Ugyancsak lényeges, hogy vigyél magaddal váltócipőt, váltóruhát - a zoknit és a melltartót is cseréld!

Elmaradt bemelegítés

Idő hiányában vagy türelmetlenségből sokan kihagyják a bemelegítést. E nélkül kezdeni az edzést azonban az egyik legnagyobb hiba, amit mozgás közben elkövethetsz: jelentősen megnöveli ugyanis a sérülés kockázatát.

Terv nélkül

Amikor belépsz a terembe, kell, hogy legyen egy terved arra, mit is fogsz csinálni aznap. Ennek hiányában könnyen eshetsz bele abba a hiába, hogy céltalanul járkálsz egyik géptől a másikig, és valójában nem tudod, milyen gyakorlatokat végzel.

- Kezdőként érdemes kérni a teremedző segítségét, vagy akar az első egy-két hónapban személyi edzővel dolgozni - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Kialvatlanul

- Keveseknek jut eszébe, de nagyon fontos, hogy kialvatlanul tilos edzeni. Az alvás során ugyanis a szervezet növekedési hormonokat termel, amelyek elősegítik az izomszövet regenerációt. Ha pedig nem alszol eleget, nem jutsz el a felépülési, megújulási szakaszba - magyarázza Gyöngyösi Szilvia.

Nem pakolsz el magad után?

- Rakd el a súlyokat magad után, hagyd rendben a gépeket! Ha levetted a helyéről a tárcsát vagy a súlyzót, mindig tedd vissza. Nagyon zavaró, amikor fél óráig kell keresni egy súlyzót, az edzőterem egy közösségi hely, alkalmazkodj, pakolj el magad után - hívja fel a figyelmet Gyöngyösi Szilvia.

Ezt is szeretjük