Ezektől sosem fogysz le! 3 időrabló hiba az edzőteremben
Sem az egyenletes tempó, sem a túl sok szöveg nem kedvez igazán az alakformálásnak.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

Fázós vagy? 10 megszívlelendő öltözködési trükk télre »

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan gondolják, hogy ha megveszik a kondibérletet, az majd kellő inspiráció lesz ahhoz, hogy valóban eljárjanak edzeni.

Még ha el is jutsz a teremig, a pénzköltés okozta kényszernél akkor is több kell ahhoz, hogy testsúlyod csökkenjen, alakod formásabb legyen.

Sorra vettünk néhány gyakori hibát, melyet érdemes elkerülni, ha átléped az edzőterem küszöbét.

Sok a szöveg!

Jó motiváció lehet, ha nem egyedül, hanem egy-két baráttal, barátnővel együtt jártok edzeni. Tarthatjátok a másikban a lelket, amikor az - a kezdeti nehézségek miatt - már éppen feladná.

Ugyanakkor fontos, hogy tudatosítsátok magatokban: azért vagytok az edzőteremben, hogy sportoljatok.

A túl sűrű pihenők, tracsspartik nem karcsúsítják a derekat, és a combot sem formálják. A fontos megbeszélnivalókat igyekezzetek edzés utánra tartogatni.

A személyi edző szemével

Czanik Balázs személyi edzőt is megkérdeztük a témában. Kattints az alábbi videóra és hallgasd meg, ő mit gondol a gyakori edzőtermi hibákról.

Túl egyenletes a tempó

Lehet, hogy nem szereted, amikor a ruhádból csavarni lehet a vizet, de az sem jó, ha nyugdíjas tempóban végzed a gyakorlatokat. A túlságosan lassú és egyenletes a tempó nem kedvez a zsírégetésnek.

Ha már nem vagy teljesen kezdő, próbáld ki inkább az intervallum edzést. Ennek lényege, hogy az edzés során a terhelési és a pihenőidők váltják egymást. Az utóbbi alatt azonban aktív pihenést értünk: vagyis nem állsz le, csak alacsonyabb fokozatra kapcsolsz. Fontos, hogy terhelési szakasz ne legyen hosszabb a pihenőidőnél. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz az intervallum edzésről.

Nem tudod, mit csinálsz

Attól, hogy használod az edzőtermi futópadot és az ellipszistrénert, még nem biztos, hogy helyesen végezd az edzést. Érdemes személyi edző segítségét kérned, mielőtt teljesen hiábavaló módon mozgatnál meg nagy energiákat.

Nem mindegy például, hogy milyen arányban és sorrendben végzed az erősítő és a zsírégető gyakorlatokat. Előbbire akkor is szükséged van, ha fogyni szeretnél, hiszen, ha fejlődik az izomzatod, egyrészt formásabb leszel, másrészt tested több kalóriát éget majd, anyagcseréd felpörög.

Ezt is szeretjük