3 nap, 2 kiló
Hétvégi béltakarítás
Ha van egy szabad hétvégéd, szánd egészséged és karcsúságod megőrzésére! Méregteleníts, és faragd le a plusz kilókat!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

Narancsbőrös a fenekük, mégis irtó dögösek: 5 híresség, akinek Photoshop nélkül hepehupás a bőre »

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hétvége nemcsak abban segít, hogy kiheverd a hétköznapok fáradalmait. Kiváló alkalmat nyújt arra is, hogy néhány nap erejéig többet foglalkozz testeddel és lelkeddel, illetve arra, hogy feltöltődj, regenerálódj, és tegyél valamit egészséged megőrzéséért is.

Ha mindemellett néhány kilótól is szívesen megszabadulnál, itt az ideje, hogy kipróbáld hétvégi, méregtelenítő villámdiétánkat!

Mit érhetsz el a diétával?

  • Megszabadulsz a szervezetedben felhalmozódott káros méreganyagoktól.
  • A diéta végeztével jóval energikusabbnak, frissebbnek és élettelibbnek érzed majd magad.
  • A salakanyagok, illetve a felesleges víz távozásával súlyodból is veszítesz - a három nap alatt akár 2 kilót is.
  • A méregtelenítő diéta segítségével feltöltöd vitaminraktáraidat, megerősíted immunrendszered, és a krónikus betegségek kialakulásának kockázatát is csökkented.

1. lépés - Készülj fel rá!

Egy kiadós méregtelenítő kúra a megfelelő előkészületek hiányában könnyen kudarcba fulladhat. Így amellett, hogy beszerzed a szükséges hozzávalókat, és egészséges, minőségi táplálékokkal, gyümölcsökkel és zöldségekkel töltöd fel hűtődet, fontos, hogy eltávolíts minden olyan élelmiszert, mely kísértésbe ejthet, legyen az csokoládé, sütemény, sós ropogtatnivaló, vagy éppen gyorsfagyasztott pizza.

Ahhoz, hogy megőrizd akaraterődet és lelkesedésedet, az sem árt, ha életedben, nem utolsósorban pedig lakásodban is rendet teszel. Tiszta, rendezett körülmények között jobban tudsz koncentrálni feladataidra, nem beszélve arról, hogy sokkal energikusabbnak és frissebbnek érzed majd magad.

Épp ezért, mielőtt belevágnál a diétába, intézd el minden fontosabb teendődet, illetve tegyél rendet otthonodban is: elsőként frissítsd fel a levegőt, vagyis szabadulj meg a portól, és szellőztess ki alaposan. Gondoskodj továbbá minden olyan „kellékről”, mely a diéta ideje alatt nyugalmadat és kényelmedet szolgálja, legyen az egy kényelmes ruha, egy kellemes illóolaj, vagy épp kedvenc könyved vagy magazinod.

2. lépés - A megfelelő étrend

Ahhoz, hogy megszabadulj a környezet szennyező hatásai, az egészségtelen táplálkozás és a nem megfelelő életvitel hatására felgyülemlett méreganyagoktól, fontos, hogy változtass rossz szokásaidon.

  • A diéta ideje alatt ne fogyassz alkoholt vagy koffeintartalmú italokat, továbbá a dohányzást is kerüld.
  • Ne vegyél magadhoz mesterséges adalékanyagokkal és tartósítószerekkel dúsított, túlságosan feldolgozott, finomított élelmiszereket. 
  • Fogyassz minél természetesebb ételeket, melyek kalóriatartalma alacsony, ugyanakkor tápanyagokban igen gazdagok. 
  • Étrendedben főként gyümölcsök, zöldségek, sovány húsok, esszenciális zsírok, zsírszegény tejtermékek és teljes kiőrlésű gabonából készült termékek szerepeljenek. 
  • Ügyelj a megfelelő folyadékfogyasztásra - igyál meg minden nap legalább 2-2,5 liter ásványvizet, teát, zöldség- vagy gyümölcslevet.
  • A mintaétrend követését lehetőleg már pénteken kezdd el - ha erre nincs lehetőséged, a szombat és vasárnap mellett a hétfői napot is szánd rá a méregtelenítésre.
  • Ha az étkezések között megéheznél, fogyassz friss gyümölcsöt vagy zöldséget, illetve gyümölcs- vagy zöldséglevet.

1. nap

Reggeli: egy nagy pohár gyümölcsturmix 2 dl zsírszegény tejjel vagy joghurttal.
Tízórai: bogyósgyümölcs-saláta, egy csésze zöld tea.
Ebéd: 10 dkg fokhagymás halhús zöldségekkel.
Uzsonna: zöldség vagy gyümölcs, egy csésze zöld tea.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta.

2. nap

Reggeli: öt-hat evőkanál müzli 2 dl zsírszegény tejjel vagy joghurttal.
Tízórai: egy grépfrút, egy csésze zöld tea.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirkehús zöldségekkel.
Uzsonna: zöldség vagy gyümölcs, egy csésze zöld tea.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta.

3. nap

Reggeli: egy nagy pohár gyümölcsturmix 2 dl zsírszegény tejjel vagy joghurttal.
Tízórai: egy müzliszelet, egy gyümölcs, egy csésze zöld tea.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirkehús, fél csésze főtt barnarizs, zöldségsaláta.
Uzsonna: egy pohár zsírszegény joghurt, gyümölcs, egy csésze zöld tea.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.

3. lépés - Aktivizáld a tested!

Az étrend követésén túl speciális légző-, illetve relaxációs technikákkal, illetve testmozgással is segítheted a méreganyagok távozását. Ennek érdekében minden nap szánj 15-20 percet a következő gyakorlatokra!

  • Légzés: az oxigén energiával látja el a testet és a szellemet, továbbá segít elégetni a mérgeket, és a káros oxidációs folyamatok hatásait is semlegesíti. A megfelelő oxigénmennyiség biztosításának érdekében szellőztess gyakran, emellett minden reggel szánj néhány percet arra, hogy a nyitott ablak mellett mély és lassú ki-, illetve belégzéseket végzel.
  • Relaxáció: a stressznek nemcsak az idegrendszerre van negatív hatása - méreganyagok felhalmozódását is elősegíti. Ahhoz, hogy teljes mértékben kikapcsolódhass, iktass be minden nap egy félórás-órás sétát, illetve egy 20 perces lazító fürdőt - fürdővizedbe cseppents egy-két csepp levendula-illóolajat.
  • Nyújtás: a nyújtás nemcsak a helyes légzéstechnika elsajátításában segít, de megnyugtat, és energiával tölt fel. A legegyszerűbb gyakorlat, ha kisterpeszbe állsz, majd belégzés közben lassan felemeled karjaidat, és kezeidet összekulcsolva az ég felé nyújtózkodsz.
Fontos!
A diéta három napig tartható. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét.
Ezt is szeretjük