Heti 2 kilót is ledobhatsz a Paleo-diétával
Tartós fogyás, egészség és kirobbanó energia - a Paleo-diétával te is elérheted a fitt, izmos és sugárzóan karcsú alakot! Vágj bele most!

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Egy ügyes trükk, amitől élénkebb lesz a rúzs színe a szádon: világosító ajakradír házilag »

Elszívja az izzadságot, és kényelmesebbé teszi a cipőt: 5 eset, amikor kisegíthet egy intimbetét »

Hajmeresztő pulóverek a 80-as évekből – Nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk-e »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Túlsúlyos ősember? Hiába kutatod a múltat, nem találkozol vele. Az őskőkorszak, vagyis a paleolitikum 2,4 millió évvel ezelőtt kezdődött, mikor is a vadászó-gyűjtögető ősember tökéletes összhangban élt a természettel. Azt fogyasztotta, amihez két kezével és egyszerű szerszámaival hozzáfért: bogyókat, zöldségféléket, gyümölcsöket, húst és halat. Nem ismerte a finomított, feldolgozott élelmiszereket, mint ahogyan az elhízást, a civilizációs betegségeket sem.

Duzzadó izmai, zsírpárnákat sosem látott alkata bizonyította egészséges életmódját. Ha követed étrendjét, akár heti két kilóval is könnyebb lehetsz, és a túlsúlyhoz társuló betegségeket is elkerülheted.

Az egyszerűség titka

A Paleo-diéta középpontjában a természetes, ipari feldolgozástól mentes élelmiszerek állnak. Az étrend tudományos magyarázata szerint az őskorszak óta eltelt idő nem volt elég arra, hogy szervezetünk alkalmazkodjon a finomított eljárásokkal kezelt táplálékokhoz. A mezőgazdaság által termelt gabonafélék emésztése is nehezebb, mint a szabadon is termő növényeké. Leginkább azokat a táplálékokat tudod raktározás nélkül hasznosítani, melyek nem esnek át hosszas előkészítési folyamatokon.

Ez alól csak a hús- és halfélék jelentenek kivételt, melyek nem nyersen kerülnek a tányérodra. Azonban itt is a legegyszerűbb párolásra, grillezésre gondolj - az adalékanyagoktól zsúfolt felvágottakat felejtsd el a diéta ideje alatt.

Önmagában a cukor, a só, a liszt sem fordul elő a természetben mesterséges beavatkozás nélkül. Az erdőn-mezőn élő ősembernek sem hiányoztak, így könnyen elkerülte a többletkilókat. Sem méreganyagok, sem ödémák nem terhelték szervezetét, és a cukorbetegség, a magas vérnyomás sem fenyegette.

Zsírraktár helyett éltető energia

A sokszorosan feldolgozott ételek kettős támadást jelentenek a vágyott alak ellen. Rengeteg felesleges kalóriát juttatnak szervezetedbe, ugyanakkor éhezésre ítélik vitaminraktáraidat. A megfelelő anyagcseréhez, a zsírégetéshez nélkülözhetetlen elemeknek nyomuk sem marad a konzervekbe rejtett, tartósított élelmiszerekben, a diéta ideje alatt ezért minél kevesebb előrecsomagolt táplálék kerüljön a bevásárlókosaradba! Add át helyüket sovány húsoknak, halaknak, változatos színű gyümölcsöknek, zöldségeknek.

A gyümölcscukor könnyen hasznosuló szénhidrátforrás, folyamatos energiát biztosít hízás nélkül. Az antioxidáns vitaminok erősítik immunrendszeredet, és fokozzák a zsírégetést, a sovány fehérjék pedig B-vitaminban és cinkben gazdagok, így elősegítik az izomépítést. Ha kicseréled a túlzottan feldolgozott, csábító csomagolással csapdába ejtő élelmiszereket natúr, hasznos tápanyagokban bővelkedő étrendre, energiaszinted és a mérleg nyelve is helyreáll.

Idegenek helyett ismerősök

Energia-háztartásod akkor működik majd harmonikusan, ha olyan tápanyagokat biztosítasz számára, melyek összhangban vannak az ősidőkben kialakult emberi szervezettel.

A Paleo-étrend hívei szerint a termesztett gabona és a tejtermékek nem illeszkednek megfelelően az anyagcsere-folyamatokhoz, ezért nem ritka a tejcukor-érzékenység és a gluténallergia. Az erős fűszerek, a mesterséges ízfokozók becsapják ösztönös ízlelésedet, elnyomják az ételek eredeti ízét, és túlevésre késztetnek.

Csupán a megszokás miatt ragaszkodsz hozzájuk, ám ugyanilyen eredményesen le is mondhatsz róluk. Ha így teszel, rövid idő múlva visszatér az ősemberrel veleszületett ízérzékelés. Megkedveled a táplálékok természetes zamatát, és csodálkozol majd, miért vonzottak korábban az elnehezítő, kilószaporító fogások.

Fontos!
A diétát hosszabb távon is követheted, de az optimális testsúly elérése után növeld a természetes szénhidrátok mennyiségét. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre narancslé, egy banán, két alma.
Tízórai: egy bögre mézes sárgarépa-alma saláta.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, fél bögre párolt brokkoli, két paradicsom.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót, egy alma.

2. nap

Reggeli: egy bögre szilvalé, egy bögre reszelt alma, négy szem datolya.
Tízórai: két szelet sütőtök.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt vegyes zöldség, egy evőkanál szezámmag, 10 dkg cékla.
Uzsonna: egy narancs, öt szem dió.
Vacsora: 10 dkg párolt pulykaszelet, egy bögre vegyes zöldsaláta, egy körte.

3. nap

Reggeli: egy bögre kókusztej, egy narancs, öt szem aszalt szilva.
Tízórai: egy bögre savanyú káposzta, egy marék napraforgómag.
Ebéd: 15 dkg pisztráng, egy bögre párolt padlizsán, egy alma.
Uzsonna: egy bögre vegyes bogyósgyümölcs.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre sárgarépa-zeller saláta, egy pohár narancslé.

4. nap

Reggeli: egy bögre banán-alma saláta két kávéskanál mézzel, fél grépfrút.
Tízórai: egy marék aszalt sárgabarack.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt paraj, egy körte.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: 15 dkg tengeri hal, egy bögre sárgarépa-karalábé saláta, egy evőkanál lenmag.

5. nap

Reggeli: egy bögre narancslé, egy bögre áfonya, egy marék mazsola.
Tízórai: két kivi, öt szem dió.
Ebéd: 10 dkg párolt pulykaszelet, egy bögre zöldsaláta, egy bögre almalé.
Uzsonna: egy bögre grépfrútlé egy kávéskanál mézzel.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt sárgarépa, fél kígyóuborka.

6. nap

Reggeli: egy banán, egy bögre reszelt alma, két evőkanál darált dió.
Tízórai: egy bögre málna.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, 15 dkg grillezett hal, egy bögre padlizsán, egy evőkanál lenmag.
Uzsonna: egy alma, öt szem aszalt szilva.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, egy bögre fahéjas alma-körte saláta.

7. nap

Reggeli: egy bögre szilvalé, 20 dkg vegyes bogyósgyümölcs, egy marék mandula.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-uborkalé.
Ebéd: 10 dkg párolt csirkehús, 10 dkg cékla.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: 15 dkg tengeri hal, egy bögre párolt cukkini, egy evőkanál szezámmag, egy paradicsom.

OLVASD EL EZT IS!

ebed
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Dobj le 5 kilót!

repak
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Így dobj le 10 kilót!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük