Heti 2 kiló mínusz, tartós fogyás
A zsírégető Demis Roussos-diéta
Ha nem csak egy-két kilótól szeretnél megszabadulni, válaszd a görög sztár módszerét!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nagyobb súlyfeleslegtől nehéz megszabadulni, de Demis Roussos 50 kilós fogyása egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a módszer hatásos. A világhírű énekes a '80-as években már közel 150 kilót nyomott, ekkor határozta el, hogy megváltoztatja életét. Egy olyan diétát dolgozott ki, mellyel éhezés nélkül lehet fogyni, ráadásul egészségesen. Erről később könyvet is írt, Súlyos kérdések címmel. A diétát egyszerű követni, egyetlen hátránya talán, hogy kissé monoton, de ezen is felül lehet kerekedni kreatív és változatos étrenddel.

Az egészség a fő szempont!

A diéta kulcsa nem a finom falatok elhagyásában rejlik, hanem az ételfajták megfelelő kombinálásában. A legfontosabb, hogy egy étkezésen belül maximum kétféle ételt vigyél be szervezetedbe, ezzel segítve a tápanyagok feldolgozását. A cukron és a finomított lisztből készült ételeken kívül szinte bármit fogyaszthatsz, ha megfelelően kombinálod őket.

Demis úgy alkotta meg a fogyókúrát, hogy ne csupán a zsírégetés kerüljön előtérbe, hanem a szervezet egészsége is. Emiatt az étrend sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz, pluszként pedig előírja a rendszeres multivitamin- és ginsengszedést, ami növeli az energiaszintet, és megerősíti az immunrendszert.

A zsírégetés felgyorsítása érdekében érdemes napi két bögre zöld teát elfogyasztani, valamint minimum két liter ásványvíz bevitele is ajánlott. A kávé fogyasztását viszont mellőznöd kell, ha mégis megkívánod, gyengén vagy pótkávé formájában idd. A só is tiltólistára kerül, legalábbis minél kevesebbet kell belőle bevinned szervezetedbe. A mozgást sem lehet kihagyni a diéta alapvetéseinek listájából, hiszen az eredmény akkor lesz igazán kielégítő, ha heti szinten minimum kétszer-háromszor sportolsz valamit.

Figyelj a megfelelő kombinációkra!

A heti körülbelül két kilós fogyási átlagot akkor tudod elérni, ha nem csalsz, és betartod a kombinálási szabályokat. Szinte mindenféle hozzávalóból készíthetsz ételt, ám minél kevesebb alapanyagból kell összeállítanod azt.

El kell hagynod a szokásos köreteket, hiszen a kombinációk igen szigorúan eltiltanak a hús-krumpli formájú étrendtől, sőt, javasolt napi minimum egy olyan étkezést tartani, mely vegetáriánus menüt tartalmaz.

A húsok közül a szárnyasok, a halak minden mennyiségben fogyaszthatók grillezett vagy párolt formában, azonban ehhez csakis salátákat lehet enni, mégpedig dresszing nélkül. A monotonitást azonban ki tudod küszöbölni erős fűszerezéssel, és az ételek változatossága is feloldja ezt a problémát. Ha kenyeret szeretnél enni, azt teljes kiőrlésű formában tedd, például egy finom salátával.

A tejtermékek is a polcodon maradhatnak sovány formában, de ezek csak önmagukban fogyaszthatók. Például bármikor megihatsz egy pohár tejet, reggelire elfogyaszthatsz egy lágy vagy főtt tojást, de ezek után minimum két órát kell várnod, míg újra táplálékot viszel be. Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt, nassolás gyanánt is ezeket válaszd, hiszen táplálóak, finomak, és kevés bennük az energia. A gyümölcsöket három kategóriára osztja a diéta.

A savanyú gyümölcsök közé tartozik például a grépfrút és az ananász, a félsavanyúak közé az alma, a szeder és a sárgabarack, az édesek közé pedig a banán, a füge és a datolya. Ezeket is bátran fogyaszd, ám szabályosan, ami azt jelenti, hogy nem ehetsz egyszerre savanyú és édes gyümölcsöt.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 3 dl grépfrútlé.
Tízórai: 10 dkg sárgadinnye.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre idénysaláta.
Uzsonna: 10 dkg sovány sajt.
Vacsora: két főtt tojás.

2. nap

Reggeli: egy bögre zöld tea, egy lágytojás.
Tízórai: 10 dkg nyers, csíkokra vágott zeller.
Ebéd: 20 dkg párolt lazac, egy bögre paradicsomsaláta.
Uzsonna: öt szem aszalt szilva.
Vacsora: egy bögre párolt brokkoli 5 dkg sovány, reszelt sajttal.

3. nap

Reggeli: 3 dl friss fűszeres paradicsomlé.
Tízórai: 2 dl natúr joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett, fűszeres cukkini és paradicsom egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Uzsonna: három szelet ízesített, puffasztott búza.
Vacsora: 15 dkg grillezett csirke, egy bögre káposztasaláta.

4. nap

Reggeli: 3 dl kakaó sovány tejből.
Tízórai: egy közepes méretű barack.
Ebéd: 15 dkg grillezett camembert egy bögre bazsalikomos paradicsomsalátával.
Uzsonna: 10 dkg almachips.
Vacsora: 15 dkg kőrözött.

5. nap

Reggeli: 10 dkg friss ananász.
Tízórai: 2 dl sovány túrókrém.
Ebéd: két bögre gyümölcsleves.
Uzsonna: egy répa és egy alma lereszelve.
Vacsora: 15 dkg görög saláta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

6. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós fokhagymával, light margarinnal.
Tízórai: öt szem füge.
Ebéd: 15 dkg grillezett halfilé, egy bögre saláta almából, káposztából és körtéből.
Uzsonna: négy kocka 90%-os csokoládé.
Vacsora: 15 dkg uborkasaláta, két szelet teljes kiőrlésű pirítós.

7. nap

 

Reggeli: 2 dl banánturmix.
Tízórai: 10 dkg ribizli.
Ebéd: két bögre zöldségleves teljes kiőrlésű kenyérkockákkal.
Uzsonna: 2 dl natúr joghurt zöldfűszerekkel.
Vacsora: 15 dkg sült tök.

OLVASD EL EZT IS!

alma vitamin
  • vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitaminok

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük