Heti 2 kiló mínusz a forradalmi Harcombe-diétával
A túlsúly mögött álló problémák orvoslásával a módszer garantálja a fogyást.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Zoë Harcombe táplálkozástudományi szakértő közel húsz évet töltött a túlevés okainak, illetve az ideális mértékű súlyvesztés lehetőségeinek kutatásával, minek eredményeként 2008-ban forradalmi fogyókúrás módszert publikált.

A Harcombe-diéta éhségérzet és kalóriaszámlálás nélkül ígér tartós súlyvesztést, emellett az ételfüggőségre, illetve számos, a helytelen táplálkozással összefüggő egészségügyi problémára is megoldást kínál.

A sikertelen fogyókúrák okai

Harcombe szerint komoly okok állnak annak hátterében, hogy valaki annak ellenére sem tud nemet mondani az édességre vagy egészségtelennek számító, de vágyott kedvenceire, hogy mindennél jobban vágyik a karcsúság elérésére. Kutatásai alapján három olyan egészségügyi állapotot határozott meg, mely könnyen okozhat ételfüggőséget, hirtelen feltörő farkasétvágyat, nem utolsósorban pedig számtalan sikertelen fogyókúrát.

Ezek közé tartozik a Candida albicans nevű élesztőgomba túlzott jelenléte a szervezetben, az ételallergia, illetve a bizonyos táplálékokra való túlérzékenység, emellett pedig a hipoglikémia, vagyis a túlzottan alacsony vércukorszint.

Az első két probléma komoly vízvisszatartást okozhat - ezzel is nehezítve a kilók csökkenését és az anyagcsere-folyamatokat -, míg mindháromra igaz, hogy hosszútávon komoly egészségügyi problémákat okoz - többek között emésztési rendellenességeket, például irritábilis bél szindrómát -, valamint állandó felfúvódáshoz, fejfájáshoz, hangulatingadozáshoz és krónikus fáradtsághoz vezet. Mindemellett persze - ezen okokból kifolyólag is - a fogyást is ellehetetlenítheti.

Hogy működik a diéta?

Zoë Harcombe úgy véli, a fenti okok és a sikertelen fogyókúrák egyfajta ördögi kört hoznak létre, ugyanis nemcsak előbbiek vezethetnek eredménytelenséghez, de az említett, kóros egészségügyi állapotokat a hosszú ideig követett, drasztikus, túl szigorú, bizonyos tápanyagokat korlátozó vagy épp mellőző diéták is okozhatják, nem beszélve arról, hogy ezek nem vezetnek tartós fogyáshoz, immunrendszeredet azonban nagymértékben legyengíthetik.

A Harcombe-diéta mindezek miatt a kiegyensúlyozott, a fontos tápanyagokat egytől egyig magában foglaló étrendre épít, melynek követésével éhezned sem kell - ebben az esetben ugyanis szervezeted raktározásra rendezkedik be, és vércukorszinted is leeshet -, ugyanakkor nem táplálod a Candida-gombákat, az allergiára hajlamosító, mesterséges adalékanyagok kiiktatásával pedig az élelmiszer-érzékenység tüneteit is enyhítheted.

Fontos!
Az említett problémák hosszú ideje való fennállása esetén mindenképp fordulj orvoshoz, és vizsgáltasd ki magad! Amennyiben beigazolódik a Candida-betegség, a megfelelő diéta is sokat segíthet. »

A két fázisból álló diéta egy öt napos, szigorúbb szakasszal kezdődik, ami segít átállni a megfelelő táplálkozási rendszerre. Ez a szakasz igyekszik optimalizálni emésztésed és anyagcseréd, miközben a káros salakanyagokat is eltávolítja szervezetedből. Amennyiben a tartós, valamint az akár heti egy-két kilót is elérő súlyvesztés a célod, az öt napos villámkúra után mindenképp folytasd tovább a diétát, fontos azonban, hogy betartsd a legfontosabb szabályokat.

A Harcombe-diéta alapszabályai

  • Az öt napos kúra után tetszőleges mennyiségben fogyaszthatsz sovány húsokat és halhúst, tojást, valamint zöldségeket - gombát és krumplit ne fogyassz.
  • Mivel a nagymennyiségű gyümölcscukor is elősegítheti a Candida-gombák szaporodását, elég, ha napi két darab gyümölcsöt fogyasztasz - bogyósgyümölcsök esetében ez lehet két-három marék is.
  • Fogyaszthatsz naponta 50 g barnarizst - a mennyiség szárazon értendő -, azonos mennyiségű, teljes kiőrlésű gabonából készült tésztafélét vagy 75 g zabkását.
  • Bátran használhatsz zöldfűszereket, öntetként, illetve a főzéshez pedig használj olívaolajat, az ecetes dresszingeket kerüld.
  • Ne fogyassz koffeintartalmú italokat, édesítőket, üdítőitalokat, és kerüld a túlságosan feldolgozott, adalékanyagokat tartalmazó élelmiszereket.
  • Az ételeket fogyaszd nyersen, vagy párold, süsd, főzd, grillezd.
  • Az ötödik nap után mindennap megihatsz egy deci vörösbort, illetve elfogyaszthatsz két kocka - minimum 70-85%-os - étcsokoládét is.

Mintaétrend

Tízóraira és uzsonnára fogyassz egy kis doboz élőflórás joghurtot, illetve zöldségdarabkákat tetszőleges mennyiségben.

1. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, két szelet sovány sonkával.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta három evőkanál élőflórás joghurttal.
Vacsora: 5 dkg barnarizs, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta két evőkanál olívaolajjal.

2. nap

Reggeli: 10 dkg puffasztott barnarizses müzli egy kis doboz élőflórás joghurttal.
Ebéd: egy kis konzerv tonhal, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta feketeborssal és néhány kanál olívaolajjal.
Vacsora: 15 dkg grillezett csirkehús, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta.

3. nap

Reggeli: rántotta két-három tojásból, néhány szelet sovány sonkával.
Ebéd: 15 dkg olívaolajban sütött csirke, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta.
Vacsora: egy vagy két töltött paprika 5 dkg barnarizzsel és vegyes, párolt gyümölcsökkel töltve.

Fontos!
A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

4. nap

Reggeli: 75 g zabkása.
Ebéd: tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta, 10 dkg sült csirkehús vagy két főtt tojás.
Vacsora: egy egész tengeri halfilé, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta.

5. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, egy paradicsom, egy zöldpaprika.
Ebéd: 15 dkg roston sült vagy grillezett csirke, tetszőleges mennyiségű zöldségsaláta.
Vacsora: 50-75 g teljes kiőrlésű tészta paradicsomszósszal.

OLVASD EL EZT IS!

citromos
  • +15 kiló
  • diéta a tartós fogyásért

Így adj le 20 kilót!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük