Hány kilót fogyhatsz az első héten, és hogyan fogsz haladni utána? Mondjuk, mire számíts
Ne dőlj be a túlzásoknak, legyenek reális elképzeléseid a lehetséges heti fogyásról!

merleg es meroszalag
Ez is érdekelhet

Férfiak fecskében - a nyár legfrissítőbb vígjátéka, igaz történet alapján (x)

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

beauty and style

A pótszemöldök az év találmánya: teljesen őrült vagy zseniális? »

8 kivétel, amikor a mély dekoltázs cseppet sem közönséges »

Így még nem láthattad Palvin Barbit: tehenészlánynak öltözve sétált Párizsban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok diétával kapcsolatban hallhatod, hogy egy hét alatt több ruhaméretnyi vagy öt-tíz kilós fogyást ígér. Ennél általában nemcsak kevesebb súly megy le, de hamarosan még több jön vissza, így az ilyen módszerek csak csalódással végződnek.

A hosszútávon tartható, folyamatos fogyás, mely után nem fogsz jojózni, ennél lassabb, és egy kicsivel több odafigyelést igényel. Kis idővel azonban megtérül a befektetés, amikor sikerül mind a húsz-negyven kiló vagy több feleslegtől szabadulni, vagy, amikor télen-nyáron szuper formában vagy.

Heti fogyás

A villámdiétákkal szupergyors fogyás érhető el pár hét alatt, amikor azonban ezeket próbálod tartani, nemcsak te szenvedsz, de a tested is. A szénhidrátok megvonása miatt hirtelen sok feleslegesen visszatartott víz ürül ki, ami nagyobb testsúly esetén akár három-öt kiló is lehet.

A tápanyagok, kalóriák hiánya bontó folyamatokat indít be. Mivel az alapanyagcsere számára szükséges mennyiséget sem fedezik ezek az étrendek, nagy arányú lesz az izomveszteség. Az izom fenntartásához több kalóriára van az anyagcserének szüksége, mint a zsírszövetéhez, így szélsőséges éhezés esetén ezekből többet bont el, hogy saját kiadásait csökkentse.

A diéta végeztével így lassabb lesz az anyagcseréd, azaz könnyebben hízol vissza. A gyorsan leadott öt kilóból így akár hatot is visszaszedhetsz még akkor is, ha nem eszel többet, mint a fogyókúra előtt. Ennél azonban léteznek sokkal jobb módszerek!

lefogyott no

Ha a szélsőséges villámdiéták helyett kiegyensúlyozott táplálkozásra váltasz - szakértő segítségével vagy önálló kutatómunkával -, akkor a folyamat egy kicsit másként néz ki. Egy jó étrend megfelel a tested egyéni faktorok által meghatározott tápanyagigényeinek, így megelőzi a hiánybetegségeket, az izmok leépülését. A kalóriákat naponta legfeljebb 500-zal csökkenti, ám eközben nem zuhan az alapanyagcsere igénye alá.

Az első héten lesz a legjelentősebb a változás. Ha korábban gyors felszívódású, erősen feldolgozott szénhidrátokat fogyasztottál - cukrot, fehér lisztet -, akkor ezek elhagyásával és a megfelelő vízbevitellel sok feleslegesen visszatartott vizet ürít ki a szervezeted. Ez rögtön néhány kiló mínuszként jelentkezik a mérlegen. Emellett beindul a zsírbontás, csökkenhet a szorulás, így a hetet nagy túlsúllyal akár három-öt kiló mínusszal is zárhatod. Kisebb, öt-tíz kiló felesleg esetén ez inkább egy-két kiló lesz.

A cikk az ajánló után folytatódik

A folyamat a második vagy harmadik hét környékén lassul, ahogy a visszatartott vízfelesleg fogy. Ezt követően 500 kalóriás deficittel heti fél kiló egyenletes fogyás tartható, egy kiló emberi zsír bontásával ugyanis a tested 6500-7000 - az étrendből hiányzó - kalóriát tud pótolni. Igazán nagy túlsúllyal a heti egy kiló fogyás is tartható eleinte. 10-15 kiló mínuszhoz azonban legalább kettő, de inkább három hónap szükséges.

Ha kis túlsúllyal vágsz bele, és korábban is viszonylag jól táplálkoztál, sokkal kevésbé lesz látványos a változás, főként az elején, hiszen nem veszítesz sok visszatartott vizet. Számodra maximum heti fél kiló fogyás ajánlott.

Ezt a mérlegen nem biztos, hogy rögtön látni fogod, hiszen teljesen normális egy kevés súlyingadozás. Érdemes a mérési eredményeket nagyjából hetente rögzíteni, illetve az egy hónappal korábban mértekhez hasonlítani őket, így jobb képet kaphatsz a fejlődésedről.

Fogyás jojó nélkül

Néhány egyszerű, hosszútávon is betartható szabály már elég ahhoz, hogy soha többet ne hízz vissza. Érdemes őket a mindennapjaid részévé tenni!

Ezt is szeretjük