Ugyanaz az étel, mégis több száz kalória különbség van köztük - Mutatjuk, mi a titok
Egy dietetikus szakértő megszólalásig hasonlító ételadagokon szemléltette, hol tudnak megbújni a pluszkalóriák.

tábla kaja
Ez is érdekelhet

Könnyű lábak, visszér nélkül (x)

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Leheletfinom nőies smink, ami percek alatt elkészül: minden alkalomra bevethető »

Így lehet a szetted franciásan sikkes: csak néhány kulcsdarab a titka »

Csökkentik a gyulladást és fokozzák a bőr ragyogását: az 5 legjobb növényi omega-3 forrás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egyáltalán nem mindegy, miből mennyit, és azt mikor fogyasztja az ember. A briliáns szemléltetőeszköz Paula Norris, dietetikus agyából pattant ki, két tál ételen keresztülmutatta be a fogyókúrázók egyik fő buktatóját, a rosszul kiszámolt porciókat.

Ezzel a kis bemutatóval sokakat ráébreszthet arra, valójában milyen apró változtatásokon múlik a sikeres fogyókúra. 

Rejtett kalóriák a mindennapokban

Sokan azt hiszik, hogy a kalóriáktól csak úgy lehet megszabadulni, ha teljes mértékben feladja kedvenc ételeit. Ám igen egyszerű módja is van annak, hogy a fölös kalóriákból mindenki le tudjon otthon csippenteni drasztikus változtatások nélkül is. Ezt bizonyította be Paula Norris, a "Spot the difference" azaz "Vedd észre a különbséget" fotósorozata által, melyeken az ételek, bár hasonlítanak egymásra, az egyik mégis fele annyi kalóriát tartalmaz. 

Ennek titka a tányérra szedett ételek arányán, illetve minőségén múlik. Szemre lehet, hogy ugyanaz a két étel, de az egyikben több mondjuk a hús és a saláta, de kevesebb a kruton és a majonéz. Az étel ugyanolyan finom, de laktatóbb és táplálóbb, ha figyelünk a helyes arányokra.

Több zöldség, több rost, több íz, kevesebb szénhidrát. A zsíros húsokból és halakból is érdemes kevesebbet a tányérra szedni, a soványoknál viszont fordított az arány. Az avokádó hiába egészséges, kalóriadús.

Az üres kalóriáktól úgy lehet legegyszerűbben megszabadulni, ha az adagok méretének csökkentése után kevesebb olajat használnak a fogyni vágyók, illetve több ropogós zöldséggel egészítik ki a menüt. 

A tészta nem az ördögtől való, de természetesen mértékkel szabad csak fogyasztani. Éppen ezért érdemes minimalizálni a tészta mennyiségét, és inkább több zöldséget felhasználni az elkészítéshez . Az élmény ugyanaz lesz, ha pedig teljes kiőrlésűt használ valaki, még jobb.

A bolognai tésztát szinte mindenki szereti. Egy apró trükkel nem is kell lemondani róla, ugyanis spagetti helyett hosszában lereszelt cukkinit lehet alkalmazni, mellé pedig több zöldséget tartalmazó szószt tálalni. A parmezán adagját is érdemes a felére csökkenteni, mivel rendkívül sok zsír van a sajtokban. Aki nem akarja ennyire becsapni magát, készítsen kis adag teljes kiőrlésű tésztát.

Lehet úgy manipulálni a porciókat, hogy a szem is jóllakjon. Lényegében a fő motívum, hogy a szénhidrátok mennyiségét kell minimalizálni, és az idáig háttérbe szorított zöldségeseknek pedig nagyobb teret adni a tányéron.

Remekül példázza a reggeli müzlis tál is, hogy hogyan lehet 170 kalóriával kevesebbet enni reggelente, ami egyébként egy héten belül fél kiló fogyással járhat. A zabpehely ugyan egészséges, de magas szénhidráttartalma miatt viszonylag sok kalória van benne, így abból érdemes kevesebbet szedni a müzlis tálba. Az aszalt gyümölcsök helyett inkább friss gyümölcsök legyenek a tányérban, többek között az áfonya tökéletes helyettesítő. És ha lehet, akkor a zsíros joghurt helyett érdemes zsírszegényt venni.

Több mint a felére lehet csökkenteni az egyébként ínycsiklandó taco kalóriatartalmát is. A kép bal oldali porciójában 180 gramm darált hús, 50 gramm avoká dó, fél cső kukorica és 25 gramm cheddar sajt található, míg a jobb oldali tálban 100 gramm zsírszegény darált marhahús, 25 gramm avokádó, negyed kukorica és 15 gramm cheddar sajt. 

Mindössze a mértékek és az arányok változnak, mégis az eredmény magáért beszél.

10 édesség, amiben 100 kalória sincs: ezeket akkor is eheted, ha fogyni akarsz

Az édes ízt a gyümölcsök, magvak is képesek biztosítani. Ráadásul a cukor felszívódását a sok-sok rost lassítja, így ezekből az ételekből viszonylag sokat ehetsz. Próbáld ki ezeket a finomságokat!

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük