Hasra hízol? Ez a 7 táplálék felelhet érte
Iktasd ki őket!
Többek között a fehér liszttel készült ételek fogyasztása is növeli a hasi hízás kockázatát.

Dia

	A fehér kenyér elsősorban fehérliszt-tartalmából adódóan hizlal. A túlságosan feldolgozott szénhidrátokból ugyanis hiányzik egy sereg olyan rostanyag, amely elősegítené az anyagcsere-folyamatokat. Fehér kenyér helyett fogyassz teljes kiőrlésűt!

A fehér kenyér elsősorban fehérliszt-tartalmából adódóan hizlal. A túlságosan feldolgozott szénhidrátokból ugyanis hiányzik egy sereg olyan rostanyag, amely elősegítené az anyagcsere-folyamatokat. Fehér kenyér helyett fogyassz teljes kiőrlésűt!

Dia

	Előfordulhat, hogy a hasi hízást nem zsír, hanem víz okozza, melynek hátterében a fokozott sófogyasztás áll. A túl sok só egyrészt növeli az étvágyat, másrészt magas nátriumtartalma miatt megköti a vizet. Tudj meg többet erről a folyamatról!

Előfordulhat, hogy a hasi hízást nem zsír, hanem víz okozza, melynek hátterében a fokozott sófogyasztás áll. A túl sok só egyrészt növeli az étvágyat, másrészt magas nátriumtartalma miatt megköti a vizet. Tudj meg többet erről a folyamatról!

Dia

	Ha arra gondolsz, hogy nem sózod túl az ételeket, tehát nem kell félned a hasi hízástól, nem biztos, hogy igazad van. A félkész táplálékok fogyasztásával ugyanis igen sok sót viszel be a szervezetedbe. Ilyenek a zacskós levesek és a feldolgozott húsáruk.

Ha arra gondolsz, hogy nem sózod túl az ételeket, tehát nem kell félned a hasi hízástól, nem biztos, hogy igazad van. A félkész táplálékok fogyasztásával ugyanis igen sok sót viszel be a szervezetedbe. Ilyenek a zacskós levesek és a feldolgozott húsáruk.

Dia

	A gyümölcsöt érdemesebb magában, illetve étkezés előtt 30-60 perccel fogyasztanod. Ha ugyanis desszertként eszed, könnyen puffadáshoz vezethet, mivel ebéd után sokkal több időt tölt az emésztőrendszerben, mint amennyire szüksége lenne. Tudj meg még többet erről!

A gyümölcsöt érdemesebb magában, illetve étkezés előtt 30-60 perccel fogyasztanod. Ha ugyanis desszertként eszed, könnyen puffadáshoz vezethet, mivel ebéd után sokkal több időt tölt az emésztőrendszerben, mint amennyire szüksége lenne. Tudj meg még többet erről!

Dia


                        	Az olajban sült ételek több szempontból is egészségtelenek. Egyrészt fokozzák a hasi hízás kialakulásának kockázatát, mivel az olaj nehezen bontható le, és lassítja az anyagcserét, másrészt a hevítés hatására rákkeltő anyagok keletkezhetnek az ételekben.

Az olajban sült ételek több szempontból is egészségtelenek. Egyrészt fokozzák a hasi hízás kialakulásának kockázatát, mivel az olaj nehezen bontható le, és lassítja az anyagcserét, másrészt a hevítés hatására rákkeltő anyagok keletkezhetnek az ételekben.

Dia


                        	A fehér lisztből készült tésztafélék rendszeres fogyasztása ugyancsak növeli a pocakod körfogatát. Egyél a szokásos bolognai spagetti helyett inkább teljes kiőrlésű tésztát, friss zöldségekkel.

A fehér lisztből készült tésztafélék rendszeres fogyasztása ugyancsak növeli a pocakod körfogatát. Egyél a szokásos bolognai spagetti helyett inkább teljes kiőrlésű tésztát, friss zöldségekkel.

Dia


                        	A cukros üdítőitalok rendszeres fogyasztása nem kedvez az anyagcserédnek. Már a heti egy-két doboz kóla vagy más szénsavas üdítő is hízáshoz vezet. Nem mellékesen pedig ezek az italok növelik a szívbetegség kockázatát, magas vérnyomás kialakulásához, diabéteszhez vezethetnek. Tudj meg többet róluk!

A cukros üdítőitalok rendszeres fogyasztása nem kedvez az anyagcserédnek. Már a heti egy-két doboz kóla vagy más szénsavas üdítő is hízáshoz vezet. Nem mellékesen pedig ezek az italok növelik a szívbetegség kockázatát, magas vérnyomás kialakulásához, diabéteszhez vezethetnek. Tudj meg többet róluk!

Ezt is szeretjük
Fotó: