Hasi hízást okoznak! 5 hétköznapi élelmiszer, ami plusz 5 centit jelent derékban
A rostszegény vagy sóban gazdag ételek kedveznek a hasi hízásnak.

nagy has 2
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha a plusz kilók jellemzően a derék, illetve a has magasságában gyűlnek, valószínűleg irigyled azokat, akik inkább fenékre híznak.

Bár az testi sajátosságokon nyilvánvalóan nehéz változtatni, de okosan megválasztott étrendeddel, rendszeres sporttal, illetve bizonyos ételek kiiktatásával jó pár centit lefaraghatsz a hasadból.

Hasi hízást okozó ételek

A hasi hízás hátterében sokszor nem a zsírsejtek állnak, hanem vizesedés. Az ételekkel bevitt tápanyagok a bélnyálkahártya nátriumcsatornáin át jutnak el a vérbe.

Mivel a nátrium vizet köt meg, és a bélnyálkahártyában rengeteg ilyen nátriumcsatorna van, amennyiben felborul a szervezet nátrium-kálium egyensúlya, a hasi hízás mögött vízfelhalmozódás húzódhat meg. A kálium ugyanis a nátriummal ellentétes hatást fejt ki: vizet hajt.

Három nátriumban gazdag ételféleség

A szervezet zömében só - nátrium-klorid - formájában jut nátriumhoz. Ha túlzásba viszed a sós nassolnivalók - chipsek, pattogatott kukorica, sós magvak - fogyasztását, annak egyenes következménye lehet a hasi hízás.

Emellett a túlságosan feldolgozott ételek is hasonló hatással vannak a szervezetre. A felvágottak, húskészítmények - különösen a füstölt változatok - tartósításához nem kevés sót használnak fel a gyártás során.

Bár a félkész ételeknek megvan a helye a táplálkozásban, nem ajánlott minden nap fogyasztanod leveskockát, porlevest, zacskós tésztát és más gyorsan elkészíthető élelmiszert. Iszonyú nagy mennyiségű sót tartalmaznak. Olvasd el a dietetikus véleményét a témáról.

Két rostszegény táplálék

A fehér liszttel készült ételek ugyancsak elősegítik, hogy hastájékon szaporodjanak a kilók. Az ilyen tésztafélék és pékáruk alacsony rosttartalmuk miatt egyfelől a bélbolyhokra tapadva nehezítik az emésztési folyamatokat. Lassítják a bélmozgást, elősegítik a salakanyagok felszaporodását.

Másfelől a túlzásba vitt fehérliszt-fogyasztás nem tesz jót a cukoranyagcserének sem: fokozott inzulintermelésre ösztönzi a szervezeted, majd a hormon szintje hirtelen zuhan vissza. Ez az inzulinhinta kedvez a has környékén felszaporodó kilóknak, idővel pedig inzulinrezisztenciához, cukorbetegséghez vezethet. Érdemes kipróbálnod rostban gazdagabb liszttel készült ételeket.

Ezt is szeretjük