Hány kilós súlyzóval kell edzened? Így tudod kiszámolni!
Más súlyzó kell fogyáshoz és más izomtömeg-növeléshez. Megmutatjuk, hogyan válassz!

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Fogott egy kést, és kettévágta a korrektoros tubust: sokat spórolt vele »

Kritizálják a kommentelők a szupermodell alakját – Olyan, mint a nádszál »

Ezért a frizuráért rajong a net: a Chanel fodrásza elmondta, hogyan készül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok nő csípőből elutasítja a súlyzós edzést, hiszen a szebbik nem elsősorban karcsúsodni szeretne, nem pedig izmot építeni.

Valójában a megfelelően végzett súlyzós edzés nemcsak formálja az izmokat, de segít a fogyásban is. Nem mindegy azonban, hogy mekkora súlyokat emelgetsz, mit ahogyan az sem, milyen ismétlésszámmal dolgozol.

A súlyzós edzéstől nem lesznek dagadó izmaid

Érdemes kiindulnod abból, hogy nagyobb izomtömeg mellett a szervezet több kalóriát képes elégetni, tehát gyorsabban megy a fogyás. További adalék: a női hormonok eleve kizárják a túl látványos izomépítést. Erről a folyamatról korábbi cikkünkben egy személyi edzőt kérdeztünk. Kattints ide, és olvasd el!

Hány kilós súlyzóval eddz?

Vannak, akik a kis súlyzóval végzett nagy ismétlésszámú gyakorlatokra esküsznek, míg mások a nagy súly, kevés ismétlésszámra szavaznak. Hogy melyiket érdemes választanod, attól függ, mi a cél. Előbbi inkább a fogyást célozza, utóbbi pedig az izomtömeg növelését. Természetesen ha fogyni szeretnél, fontos, hogy ne feledkezz meg a diétáról és a kardió edzésről sem.

Fogyáshoz

Ha most kezded a súlyzós edzést, először mindenképpen kis súllyal kell indítanod. Amennyiben fogyni szeretnél, a cél az legyen, hogy 4x15 ismétlést tudj végezni a súllyal. Próbáld ki egy kétkilós súlyzóval, és ha úgy érzed, sokkal több is menne, válthatsz háromkilósra.

Izomépítéshez

Amennyiben túl vékonynak érzed magad, és inkább az izomépítés lenne a cél, úgy válaszd ki a súlyzót, hogy nyolc-tíz ismétlésszámot tudj vele végezni. Ha azonban kezdő vagy, nem fontos, hogy rögtön tízkilós súlyokat emelgess, az elején válassz nyugodtan kisebbet. Ugyancsak lényeges, hogy csak a teljes test edzése után láss neki a súlyok növelésének, és ezzel párhuzamosan csökkentsd az ismétlésszámot.

Ezt is szeretjük