Hány perc tornától indul be a zsírégetést? Mutatjuk, mennyit szánj rá minimum naponta
Nem mindegy, hogy kalóriákat vagy zsírt égetsz el az edzéssel.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

A világ legszebb vékony ajkú női: nemcsak a telt száj lehet szexi »

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni próbálsz, akkor a tornázás a zsírégetésről szól, ám korántsem mindegy, hogy valójában a plusz súlytól szabadulsz meg ilyenkor, vagy csak a kalóriákat égeted el.

A zsír és a kalória ugyanis nem ugyanaz. A kalória az energia egy mértékegysége, ám ez származhat bármilyen tápanyagból: fehérjékből, szénhidrátból vagy éppen a lerakódott zsírból. Mutatjuk, hogyan érheted el, hogy a torna tényleg a zsírraktárakra hasson!

Hogyan kell ehhez edzened?

Egy tanulmány megvizsgálta, hogyan lehetséges a lehető legtöbb zsírt elégetni, és meglepő eredményre jutott. Az intenzívebb edzések, amelyek során lihegsz és izzadsz, valójában inkább szénhidrátokat égetnek, mint zsírt. Ezzel szemben a lassabb torna, amelynek során még tudsz beszélgetni, rögtön a zsírra hat. Ez azonban még nem minden.

Nagyobb intenzitással ugyanis több kalória ég el, így a szervezeted a lebontott szénhidrátokat az izmokban kénytelen pótolni valamivel, ezért a zsírraktárak tartalékaihoz nyúl. Ezt utóégésnek nevezik a kutatók.

Éppen ezért jó, ha tudod, hogy a nagy intenzitású edzés hatékonyabb a zsírégetésben, ám lassú tornával is igen sokat tehetsz a fogyásért!

Mikor a legjobb zsírt égetni?

Ami az edzés időpontját illeti, a reggel a legalkalmasabb erre, ám minden más időpont is megfelel, amikor éppen üres a gyomrod. Ilyenkor ugyanis, kiéheztetett állapotban, a tested az energiát nem az elfogyasztott táplálékból használja fel, hanem a zsírpárnákból, így nagyon hatékony teljesen éhgyomorra edzeni.

Mennyit eddz, hogy fogyj vele?

Az egyes sportok esetében kiszámolhatod, hogy a te testsúlyodnak megfelelően az adott mozgásformával mennyi kalóriát égethetsz el. Ebben segítséget nyújt ez a kalkulátor.

Add hozzá a napi edzésedhez az aznap végzett tevékenységeket, majd összegezd az étrendedből a napi elfogyasztott kalóriákat! Ha aznap több kalóriát vittél be, mint amennyit felhasználtál, sajnos nem fogsz fogyni, ám ha sikerült deficitet létrehozni, akkor zsírt égettél. Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, itt láthatod, mennyi mozgással tudnád felpörgetni a fogyókúrádat, így könnyen kiszámolhatod, hány perc pluszt vállalsz, és milyen eredményt érsz el.

Ezzel a módszerrel a fogyás előrelátható ütemét is viszonylag jól meg lehet határozni. Nagyjából ahányszor sikerül 3500 kalória hiányát megteremtened az étrended és a napi mozgás segítségével, annyiszor fogsz leadni fél kilót.

Blog.hu ajánló