3 étel, amitől éhesebb leszel, és jönnek rád a kilók
Felejtsd el, ha fogyni akarsz!
Íme, néhány olyan étel, ami nem csillapítja étvágyad.

bananos muzli
Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Ennek a divatos mintának még Katalin sem tud ellenállni: nem csoda, hogy ilyen népszerű »

Nincs 1 óra, de durván felébreszti az anyagcserét: karcsúsító edzés nemcsak haladóknak »

Kisminkelte az anyukáját, és 10 évet fiatalított rajta: ennyit számít egy kis festék, ha jól kerül fel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Azzal nyilván tisztában vagy, hogy fehér lisztből készült pékáruk és tésztafélék fogyasztása nem ajánlott a diéta során, mert vércukorszint-ingadozást, hízást okoznak.

Van azonban még néhány olyan táplálék, amelyről nem gondolnád, hogy fogyasztásukkal többet ártasz, mint használsz.

Kukoricapehely, müzli

A zsíros kenyér remek alternatívájának tűnik a müzli, a kukorica-, illetve a különböző reggelizőpelyhek. Érdemes azonban minden esetben alaposan átvizsgálnod a termék csomagolását, ugyanis sok ilyen napindítónak szánt étel tartalmaz hozzáadott cukrot.

Ez azért jelent problémát, mert ébredés után - illetve késő délután - a legalacsonyabb a szervezet inzulinérzékenysége.

Vagyis az ilyenkor fogyasztott finomított szénhidrátok jelentős vércukorszint-emelkedést eredményeznek.

A gyors emelkedés után azonban a vércukorszint ugyanilyen hirtelen vissza is zuhan - amire a szervezet a semmiből rád törő farkaséhséggel reagál. Válaszd a cukrozott müzlik helyett a zabpelyhet, amely magas rosttartalma miatt nemcsak hosszú időre teltségérzetet biztosít, de segíti az anyagcserét is.

Sushi

A sushira legtöbben egészséges táplálékként gondolnak: egyrészt, mert tengeri herkentyűket tartalmaz, másrészt, mert az egészséges étrendjükről híres japánoktól származik, harmadrészt pedig olyan kicsi, hogy sokak szerint méretéből adódóan sem hizlalhat.

Ez utóbbi azonban nem feltétlenül fedi a valóságot. A kaliforniai tekercsnek hívott változatban például körülbelül 30 gramm szénhidrát van, ami nagyjából annyira hizlal, mint három szelet fehér kenyér.

Mert igaz ugyan, hogy a sushiban alga, hal vagy avokádó van, de a legnagyobb részben fehér rizst tartalmaz. Ha tehát sushit vacsorázol, számíthatsz rá, hogy gyorsan kiürül a gyomorból, és még lefekvés előtt újra megéhezel.

Édesítőszerrel készült ételek

Már korábbi cikkünkben is írtunk róla, hogy a light, illetve cukormentes elnevezések csalókák lehetnek. A cukor helyett édesítőszerrel - aszpartámmal, szukralózzal, szacharinnal - készült ételek, italok ugyanis fokozzák az étvágyat. Édes ízükkel mintegy gerjesztik az agysejteket, amelyek úgy érzékelik, mintha energiát vittél volna be a szervezetbe. Fogyasztásuknak köszönhetően a nap során jobban kívánod majd az édességet - hiszen agyad a hiányérzetet igyekszik pótolni.

Ezt is szeretjük