Ínycsiklandó, színes palacsinta, ami lerobbantja a zsírpárnákat: elmondjuk, hogyan készítsd
Pillanatok alatt kész az egészséges és finom, délutáni, edzés előtti nasi.

szines palacsinta 1
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nincs ezen mit szépíteni: sem a hazánkban elhíresült, vékony palacsintatészta, sem pedig vastagabb, amerikai rokona nem tekinthető alakbarát finomságnak, elvégre dúskálnak a fehér lisztben, a cukorban és az olajban, ezzel együtt a kalóriákban.

Szerencsére a palacsinta feltalálása óta nagyot fordult a világ, hiszen manapság léteznek egészséges alternatívák, melyek nemcsak kevesebb kalóriát tartalmaznak, hanem rostban és fehérjében gazdagok, ezáltal rendkívül laktatóak. Sőt, az elkészítésükkel sem kell annyit bajlódnod, mint a klasszikus receptekkel. 

Fogyókúrás palacsintarecept

A palacsintatésztához vegyél egy közepes, érett banánt, két tojást és két púpos evőkanál zabpelyhet. Ezeket tedd a turmixgépbe, majd szórj rájuk egy késhegynyi szódabikarbónát, ugyanennyi sót, végül a gyümölcsből turmixolt színezőt.

Turmixold teljesen simára az összetevőket, majd olaj nélkül, tapadásmentes serpenyőben süsd ki a palacsintákat úgy, hogy mindkét oldaluk nagyjából két-két percet süljön a forró serpenyőben. A tésztát úgy csorgasd a merőkanállal, hogy nagyjából három kisebb, vastagabb, amerikai palacsinta méretű tészta férjen el a serpenyőben.

Ha nincsen tapadásmentes eszközöd, használj minimális mennyiségű kókuszzsírt. A hat pici palacsintát tálald frissen, egymásra halmozva. A rétegek közé és a palacsinták tetejére tegyél friss, szeletelt vagy villával összetört bogyós gyümölcsöt.  

Ettől lesz színes a palacsinta

Ha unod már, hogy mindig ugyanaz a semmilyen árnyalat köszön vissza a tányérodról, akkor a palacsinta is pompázhat szivárványszínekben, amit még a gyerekek is imádni fognak! Még jobb, hogy a színezékek minden mesterséges adaléktól mentesek, hiszen kizárólag zöldségekre, gyümölcsökre és némi keserű kakaóporra lesz szükséged. Arra ügyelj, hogy a folyékony színezék módosítja a tészta állagát, vagyis egy-két evőkanálnál többet ne adj a palacsintához.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha barna színű palacsintát szeretnél, keverj egy evőkanál keserű kakaóport a tésztához. Lilás árnyalathoz adj a tésztához fekete ribizkét. Zöld színt ölt majd a keverék, ha spenóttal vagy borsópürével kombinálod. A főtt, pépesített céklától piros színben tündököl majd a palacsinta, míg a sárga szín eléréséhez keverj a tésztához sütőtökpempőt.

Tápérték

A gyümölcsöket leszámítva a hat palacsinta 284 kalória. Az elkészült mennyiség körülbelül a naponta minimálisan szükséges proteinek 5-15%-át, 15 gramm fehérjét tartalmaz, ami mellé 4 gramm rost, a napi ajánlott bevitel több mint 10%-a járul.

Mennyei, fogyókúrás desszertek

A desszertekről a fogyókúra alatt sem kell lemondanod, hiszen finomított cukor és fehér liszt nélkül is lehet finomságokat készíteni, melyeket a legkönnyebben ebéd után illeszthetsz be az étrendedbe. Érdemes kipróbálni őket!

Ezt is szeretjük