Felgyorsíthatod a fogyást, ha reggelire eszel gyümölcsöt: ez az oka a kutatók szerint
Sokakat foglalkoztat a gondolat, vajon melyik napszakban célszerű gyümölcsöt enni fogyókúra idején. Amerikai kutatók kiderítették.

gyumolcs reggelire 1
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Könnyed menyasszonyi smink nyári esküvőhöz: tartós és kényelmes a nagy hőségben is »

A felismerhetetlenségig szétvágta a pólóját, gyönyörű ruhát készített belőle »

Így szabadulj meg a háton lévő pattanástól: 7 tipp, ami gyors javulást hoz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Noha alig akad olyan fogyókúrás étrend, melyben ne szerepelnének gyümölcsök, érdemes csínján bánni velük, hiszen fogyasztásuk még nem jelent egyenes utat a súlyvesztéshez. 

Mindenekelőtt a fruktózra, azaz a gyümölcscukorra kell odafigyelni, mert, bár lassabban szívódik fel, mint például a szőlőcukor, attól még társaihoz hasonlóan növelheti a zsírraktárakat. Kivéve, ha tudatosan megválogatod, milyen gyümölcsöt, illetve mikor eszel. Legalábbis egy ezzel foglalkozó kutatás szerint.

Gyümölcs reggelire

A Mayo Clinic kutatása szerint könnyebben fogyhatnak, illetve könnyebben meg is tarthatják súlyukat azok, akik tápláló, egészséges reggelivel kezdik a napot. Ebbe beletartoznak a teljes értékű gabonafélék, a fehérje, és igen, a gyümölcsök, közülük is legfőképp a magas rosttartalmúak.

A rostok nemcsak a fogyókúra elengedhetetlen részei, ám ilyenkor kiemelkedő jelentőségűek, hiszen hozzájárulnak a jóllakottságérzethez, segítségükkel lassabban szívódnak fel a tápanyagok az emésztőrendszeren keresztül, egy részüket pedig a szervezet egyáltalán nem képes lebontani. Magyarán, kalóriaértékük nulla, hiszen emésztés nélkül energia sincs.

A USDA National Nutrient Database ajánlása alapján reggelire 8 gramm rostot kellene fogyasztani: egy banán, 100 gramm áfonya, eper vagy málna, egy közepes körte, grépfrút, barack vagy nektarin fedezi ezt a mennyiséget.

Mi a gond a feldolgozott gyümölccsel?

Bármennyire úgy tűnhet, korántsem mindegy, milyen formában fogyaszt valaki gyümölcsöt, hiszen a feldolgozott, cukros kompótlében tárolt konzerv barack, eper, ananász meg sem közelíti a friss változatot. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Hasonló a helyzet az aszalt gyümölcsökkel is, ezért - szintén a USDA National Nutrient Database ajánlása szerint - azokból hetente maximum egyszer két evőkanálnyit vagy kevesebbet célszerű enni. Lehetőség szerint ilyenkor se magában, hanem valamilyen magas rosttartalmú étellel, mondjuk zabpehellyel párosítva. 

Önmagukban ugyanis gyorsan felszívódnak, mivel gyártásuk során elveszítik értékes rost-, vitamin-, ásványi anyag- és fehérjetartalmuk nagy részét, ezáltal hamar megdobják a vércukorszintet, amitől rövidesen újból rád tör az éhség.

Mirelit gyümölcsöt azonban bátran fogyassz, ha nincs utáncukrozva.

Fogyókúrás konyha

Általános szabály egy fogyókúrázó konyhájában, hogy semmi olyat ne hagyjon benne, ami kísértést jelenthet. Meg kell szabadulni azoktól az ételektől, melyek régi, rossz beidegződéseket indíthatnak be, vagy túl sok kalóriát tartalmaznak. Az alábbiakban néhány tárolási és rendszerezési trükköt mutatunk, melyek segítségével megkönnyíthető a fogyókúra.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük