Égeti a zsírt, serkenti az anyagcserét, és finom - 2 kiló mínusz 1 hét alatt gyömbérrel
Így iktasd be a gyömbért a fogyókúrás étrendbe!

gyomber 2
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Így még valószínűleg nem festetted ki magad: egyszerű segítség, amitől szebb lesz a smink »

Ezek a ronda cipők lesznek az ősz slágertrendjei: nagyon mellényúltak a tervezők »

A 72 éves hölgy elképesztően nőies: nem csinál nagy ügyet az öltözködésből, mégis mindig sikkes »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyömbér - Zingiber officinalis - többéves kúszónövény, amely abból a vastag gumós gyöktörzsből nő ki, melyet a legtöbben magával a növénnyel azonosítanak.

A természetgyógyászat használja a növény gyöktörzsét reumás betegségek, hányinger, fejfájás és emésztési panaszok esetén is. Hasznos vegyületei serkenti az anyagcserét, így a gyömbér fogyasztása ajánlott, ha szeretnél megszabadulni pár fölös kilótól.

Anyagcsere-serkentő gyömbér

A növény csípős ízét a gingerol és shogaol adja. Ezek, valamint a kurkumin nevű fitokemikália - amely kutatások szerint daganatellenes hatással is bír - serkentik az emésztőenzimek termelését.

Ily módon a rendszeres gyömbérfogyasztás segít a szénhidrátok és a zsírok lebontásában, gyorsítja az anyagcsere-folyamatokat.

A gingerol és a shogaol serkentik a gyomor nyálkahártyájában lévő hőreceptorokat, melegítő hatást fejtenek ki. A gyömbér ennek, illetve gyulladáscsökkentő tulajdonságának köszönhetően is támogatja az emésztést.

Mennyit fogyassz belőle?

Egy kis teáskanálnyi őrölt gyömbér körülbelül három grammnak felel meg, de mivel nagyon koncentrált mennyiség, ezért nem szükséges belőle túl sok.

Hogy számodra mennyi az optimális mennyiség, azt magadnak kell kitapasztalnod. Ha gyomorégést figyelsz meg, csökkentsd az adagodat. Amennyiben epeköved van, vagy véralvadásgátló gyógyszert szedsz, a gyömbér fogyasztásával kapcsolatban kérd ki orvosod véleményét.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrendhez nem szükséges szigorúan ragaszkodnod, inkább csak útmutatóként szolgál, hogyan állíts össze egy csökkentett kalóriatartalmú étrendet, illetve miképpen iktasd be étrendedbe a gyömbért.

1. nap

Reggeli: egy adag tejes banánturmix.
Tízórai: forró, fűszeres gyömbértea, egy körte.
Ebéd: spenótos penne - teljes kiőrlésű tésztából.
Uzsonna: reszelt alma reszelt gyömbérrel és mézzel.
Vacsora: gyömbéres-szilvás muffin - teljes kiőrlésű lisztből.

2. nap

Reggeli: két tükörtojás, paradicsommal.
Tízórai: egy pohár élőflórás kefir korpás keksszel.
Ebéd: gyömbéres-joghurtos csirkemell párolt brokkolival.
Uzsonna: pár szem szilva.
Vacsora: gyömbéres sütőtökkrémleves.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádókrémmel.
Tízórai: zabpelyhes-gyömbéres süti.
Ebéd: gyömbéres sushi.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: őszi gyömbéres gyümölcsleves.

Cikkünk megírásában dr. Jörg Grünwald és Christzoph Jänicke Zöldpatika című könyve segített.

Ezt is szeretjük