Így fogyaszd a grépfrútot pluszkilók és tavaszi fáradtság ellen!
A grépfrútban megvan minden, ami a sikeres fogyókúrához kell. Próbáld ki a diétát!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A barbadosi eredetű grépfrút jótékony egészségügyi hatásai már a múlt század eleje óta ismertek. Bár kesernyés íze miatt nem közkedvelt, ha szeretnél fogyni pár kilót, illetve búcsút intenél a tavaszi fáradtságnak, érdemes kipróbálnod a grépfrútdiétát!

A déligyümölcs gondoskodik az anyagcsere-felgyorsításról, segíti a sav-bázis egyensúly megtartását, és frissé tesz. Fontos azonban tudnod, hogy bizonyos esetekben a grépfrút káros lehet, kattints korábbi cikkünkre a további infókért!

Karcsúsít és energiát ad

A grépfrút titka több tényezőben rejlik. Magas rosttartalma miatt az elfogyasztott gyümölcs - kellő mennyiségű folyadék mellett - megduzzad az emésztőrendszerben, felgyorsítja az anyagcserét, és kisöpri a belekre tapadt salakanyagokat szervezetből. Ettől sokkal könnyebbnek érezheted magad, és a tápanyagok is egyszerűbben szívódnak fel.

A grépfrút magas C-vitamin- és magnéziumtartalma mellett nagyobb mennyiségben tartalmaz béta-karotint is, különösen a rózsaszín húsú típus. Kutatások szerint segít a koleszterinszint alacsonyan tartásában, és képes megelőzni a cukorbetegséget, sőt, a szénhidrátszegény diéta fontos összetevője lehet.

Így használd!

Diétánk alapja is ez a gyümölcs, melyből a főétkezések előtt kell elfogyasztanod egy felet, jól kikaparva a húsát, hogy a rostok a szervezetedbe juthassanak.

Napi másfél grépfrútot kell tehát megenned a megfelelő eredmény eléréséhez, a maradék felet csavard bele két liter szénsavmentes ásványvízbe. Ez a trükk segíti a salaktalanítást és a sav-bázis háztartás helyreállítását. Ha növelni szeretnéd a zsírégetés hatékonyságát, napi egy bögre zöld teát is elfogyaszthatsz, és természetesen mozgással is növelheted a súlyvesztés mértékét.

Kalóriaszegény étrend

Ahhoz, hogy jelentősebb súlyfeleslegtől szabadulhass meg, a grépfrút maga nem elég. Minél jobban ki kell szorítanod étrendedből a cukrot, a fehér lisztet, valamint napi körülbelül 1200 kalóriánál többet nem szabad bevinned a szervezetedbe.

Az előbbieken kívül a fogyasztható ételek skálája széles, a tojás, a sovány tejtermékek és a teljes kiőrlésű lisztből készült péksütemények fogyasztása megengedett. Egyél sok zöldségfélét, sovány húst, illetve halakat, melyek szintén megfelelő alkotóelemei a diétának.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: fél grépfrút, két főtt tojás, egy paradicsom.
Tízórai: egy kis doboz joghurt.
Ebéd: fél grépfrút, 10 dkg sovány, darált csirkehússal és 10 dkg light mozzarellával töltött padlizsán.
Uzsonna: egy alma két szelet pászkával.
Vacsora: fél grépfrút, egy szelet puffasztott búza sovány túróból készült körözöttel megkenve.

2. nap

Reggeli: fél grépfrút, két szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megkenve padlizsánkrémmel.
Tízórai: egy marék bogyós gyümölcs.
Ebéd: fél grépfrút, 10 dkg grillezett csirkemell, egy bögre csőben sült zöldség.
Uzsonna: egy kis doboz natúr joghurt, egy szelet puffasztott búza.
Vacsora: fél grépfrút, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet sovány sonka, fél paradicsom.

Mennyi mozgás kell a fogyáshoz?

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, mennyi mozgásra van szükséged a sikeres fogyás érdekében.

3. nap

Reggeli: fél grépfrút, 10 dkg light mozzarella egy paradicsommal.
Tízórai: egy pohár paradicsomlé.
Ebéd: fél grépfrút, egy bögre görögsaláta.
Uzsonna: két kocka 90%-os étcsokoládé.
Vacsora: fél grépfrút, egy kis doboz kefir, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, uborka.

Ezt is szeretjük