Így edd a görögdinnyét tízóraira, hogy megduplázd a fogyást
Anyagcsere-serkentő a hatása
Fogyj görögdinnyével!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szeretjük, mert édes, és mert hűsít a kánikulában, de ennél többre is képes: a görögdinnye kiváló fogyasztó, köszönhetően magas víz- és alacsony kalóriatartalmának.

Ha te is szeretnél a plusz kilóktól koplalás nélkül megszabadulni, akkor iktasd be az étrendedbe a piros finomságot!

Anyagcsere-serkentő gyümölcs

Az Afrika déli részéről származó görögdinnye a tökfélék családjába tartozik, ami azt jelenti, hogy nem gyümölcsként, hanem zöldségként kell rá tekinteni - legalábbis ami termesztésének módját illeti. Természetesen nem ez a legfőbb szempont, amit a piros finomság kapcsán meg kell említeni, sokkal inkább magas víztartalma érdekes, amely nemcsak az egészségmegőrzés, de a fogyókúra szempontjából is nagyon fontos.

A görögdinnye 90%-a ugyanis víz, így nagy szerepe van a szervezet hidratálásában, és egyúttal a méregtelenítésben is. Tisztítja a vért és serkenti az anyagcsere-folyamatokat mindamellett, hogy szinte elenyésző a kalória- és szénhidráttartalmával tökéletesen kiegészíti a diétás étrendet. Az már csak hab a tortán, hogy B- és C-vitaminból is nagy mennyiség található benne, melyeknek lényegi szerep jut a zsírok lebontásában.

Délelőtt fogyaszd!

A görögdinnye egyetlen veszélye - mint minden gyümölcsön alapuló diétának - a gyorsan felszívódó fruktóztartalom, amely a vércukorszintet hirtelen emeli meg, ha pedig a gyümölcscukor nem kerül felhasználásra, elraktározódik.

A szervezet ezzel a délelőtti órákban még könnyedén megbirkózik, délután és este viszont már nem - ilyenkor már zsír formájában raktározódhat el az energiatöbblet. Ezért is ajánlatos a görögdinnyét tízóraira fogyasztani: a legjobb, ha nyersen próbálsz egy-egy kisebb cikket megenni, ugyanis ilyen formában fejti ki legjobban a hatását.

Hangsúlyozandó, hogy a dinnye víztartalma nem helyettesíti a rendes folyadékbevitelt! Ilyenkor is - különösen, ha nagy a forróság - fogyassz legalább két liter vizet egy nap, ez szintén segít az anyagcsere-folyamatok felpörgetésében.

Gyümölcsnap

A fogyókúrás körökben annyira kedvelt gyümölcsnapokról kérdeztük a szakértőt. Hallgasd meg, mit mondott!

Csak óvatosan a diétával!

Nagyon sok különböző dinnyealapú diéta található a neten, ami csodás eredményt ígér, de ezekkel nem árt vigyázni. A görögdinnye tápértéke ugyanis alacsony, így monodiétát nem szabad építeni rá, mert pár nap alatt is komoly tápanyaghiányt okozhat, ami a legkülönfélébb tünetekkel járhat. Nem javasolt tehát minden étkezést dinnyével kiváltani. Ha fogyni szeretnél, akkor a gyümölcsöt tedd egy alacsony kalóriatartalmú, de változatos étrend részévé.

Ezt is szeretjük