Kevesebb kalória és szénhidrát! Ha fogyni akarsz, ezt a joghurtot edd
Mennyiben más ez a változat, mint a sima natúr joghurt?

beauty and style
Top olvasott cikkek

Már korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy a boltban kapható kész gyümölcsjoghurtok helyett érdemes inkább otthon összekeverned natúr joghurtot friss gyümölccsel.

De ennél tovább is mehetsz: ha fogyni szeretnél, ajánlott a sima natúr joghurtot élőflórás görög joghurtra cserélned.

A görög joghurt karcsúsító hatása

Bár a görög joghurt első ránézésre csupán sűrűbb állagú - ezt a tulajdonságát annak köszönheti, hogy a gyártás során leszűrik róla a savót -, összetételét tekintve is különbözik a sima natúr változattól.

Kevesebb szénhidrátot és kétszer annyi fehérjét tartalmaz, amely tulajdonságának hála segíti a súlyvesztést. Laktóztartalma ugyancsak alacsonyabb, ha pedig a zsírmentes változatra voksolsz, kalóriából is kevesebbet viszel be a szervezetedbe.

Fogyaszthatod egyszerűen friss gyümölccsel - tízóraira vagy uzsonnára -, de akár kalóriaszegény fagyit is készíthetsz belőle. Krémes állagának köszönhetően jobb textúrát ad a hideg édességnek.

Kalóriaszegény tízóraik

Joghurt gyümölccsel vagy fél óra alatt elkészíthető zabpelyhes keksz? Válogass kedvedre!

Erre figyelj a görög joghurt vásárláskor!

Mivel jelenleg a magyar élelmiszerkönyvben nincs előírás a görög joghurtra, sokféle terméket találhatsz a piacon. Az összetételt tehát mindenképpen ellenőrizd vásárláskor. A csomagoláson keresd az élőflórás vagy probiotikus, natúr, illetve - ha számolod a kalóriákat - a zsírszegény szavakat. Ami viszont ne szerepeljen a címkén: hozzáadott cukor, és lehetőleg tejszín se.

Ezt is szeretjük