Mutatjuk, mi a legjobb edzés a hasi hízás ellen: szabadulj meg az örökölt pocaktól
A magas intenzitású intervallumedzéssel átverheted a génjeidet.

hasi-hizas-cover
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Könnyed menyasszonyi smink nyári esküvőhöz: tartós és kényelmes a nagy hőségben is »

A felismerhetetlenségig szétvágta a pólóját, gyönyörű ruhát készített belőle »

Így szabadulj meg a háton lévő pattanástól: 7 tipp, ami gyors javulást hoz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hasi zsír elképesztően makacs, és ennek genetikai háttere is lehet: 30-70%-ban örökletes az ember derékmérete és a hason hordozott túlsúlya, akárcsak a testalkattípusa. De ez távolról sem jelenti azt, hogy semmit nem lehet tenni ellene. A megoldást a mozgásban kell keresni, de nem a nem létező helyi zsírégetésben.

Az ember az anyjától, az apjától vagy mindkettőtől örökli a hasi zsírraktározás kockázatát rejtő géneket. Ha a hajlam mind a két oldalról érkezik, még nagyobb az esélye az elhízásnak. A zsigeri, vagyis a szervek körül raktározott zsír pedig olyan komoly bajok okozója lehet, mint a szívbetegség, a rák vagy a diabétesz. Ezért is nagyon fontos foglalkozni vele.

Hogy működik a genetikai hízás?

Összesen 49 gén befolyásolja azt, hogy mennyi zsír raktározódik az ember hasán, állítja egy kutatás, ami a Nature magazinban jelent meg. Ebből 19 erősebben hat a nőkre, ami arra enged következtetni, hogy a dolognak a hormonokhoz is köze van. A hasi hízás egyik mumusa például a kortizol, vagyis a stresszhormon. A krónikus, hosszú időn át tartó stresszhatás akár meg is változtathatja az ember testalkattípusát, alma alkatúvá tehet olyanokat is, akik eredetileg nem voltak azok.

hasi-hizas

A hasra rakodó stresszkilók ráadásul egészségtelen étkezési mintákat is eredményezhetnek. A Drexel Egyetem kutatói azt találták, hogy azoknál a nőknél, akiknél megnőtt a hason raktározott zsír mennyisége, 53%-kal megemelkedett annak a kockázata is, hogy két éven belül mértéktelen evészavar, lavinaevés alakuljon ki.

Ez az ördögi kör azonban megtörhető, és a megoldás a mozgásban rejlik. Minden sport segít csökkenteni a stresszt, a kortizol szintjét, valamint javítani a kortizolérzékenységet, azonban ikerkísérletek tanúsága szerint a mozgás segíthet küzdeni a genetikai hajlamok ellen is. Az International Journal of Obesity című szaklapban megjelent, harminc évet felölelő kutatás azt találta, hogy akár tíz centivel is kisebb lehet a fizikailag aktív iker derékkörfogata, mint mozgásszegény életmódot folytató testvéréé. Ez arra enged következtetni, hogy genetikai hajlam ide vagy oda, a mozgás segít lefaragni az extra kilókat, és akár szembe is mehet a testalkattípusok által okozott hátrányokkal.

A legjobb mozgás hasi zsír ellen

A megoldás talán csak annyiban rejlik, hogy változtatni kell a megszokott edzésrendszeren. A legtöbb kutató egyetért abban, hogy a hasi hízás és a zsigeri zsír legjobb ellenszere a magas intenzitású intervallumedzés, melyben fokozott tempóval végzett szakaszokat váltanak fel kisebb intenzitású pihenő időszakok, ez ugyanis maximalizálja a zsírégetést. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb zsírt égesse el az ember, érdemes egyszerre több nagyobb izomcsoportot megmozgatni, ilyen lehet a hát vagy a fenék és comb. Sajnos a zsír nem csak ott ég, ahol az ember az izmokat mozgatja, úgyhogy nyugodtan választhatsz egész testet megdolgoztató edzéseket, azok hatnak igazán.

A cikk az ajánló után folytatódik

Húszperces edzés hasi hízás ellen

Próbáld ki az alábbi húszperces Tabata-edzéssort. A Tabata is egyfajta szakaszos edzés, amelyben húsz másodperces intenzív mozgást mindig tíz másodperc pihenés követ. Az alábbi gyakorlatok biztosan megdolgoztatják az egész testet.

A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük