Örökölt hízáshajlam ellen: 4 táplálék, amivel kordában tarthatod a kilókat
Az örökölt túlsúlyt tudatos táplálkozással és néhány fontos tápanyag rendszeres bevitelével vissza lehet fogni.

GettyImages-1093727100
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Julianne Moore hajszíne ellenállhatatlan: 6 nő, aki nem a szőke mellett döntött, és pont ezzel tűnt ki »

Jó néhány plusz kiló van rajta, és nem fél megmutatni: Barbie Ferreira büszke nőies vonalaira »

Nőies lesz, és nem szélesít a bőrnadrág, ha így viseled: nem kell nádszálvékonynak lenni hozzá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Magyarországon minden ötödik ember elhízott, ami többek között a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód és a túlzott stressz következménye. 

A fenti környezeti faktorok mellett az elhízásban az is fő szerepet játszik, hogy milyen géneket kapunk a szüleinktől: ha valaki olyan génváltozatokat örököl tőlük, amelyek a táplálék raktározására és a lassú anyagcserére hajlamosítanak, sokkal hamarabb és könnyebben fog elhízni. 

4 táplálék genetikai hízás ellen

A leptin nevű hormon kulcsfontosságú a táplálékfelvétel és az energiafelhasználás, az éhség és a jóllakottság szabályozásában. A testsúlyváltozásokért a leptin termelődését szabályozó egyik gén mutációja áll, ami nem képes ezt a hormont megkötni.

GettyImages-85446937

A genetika mellett a családi étkezéseknek is szerepe van abban, hogy valaki mennyire hízik el. Ha a gyermek azt látja, hogy a szülők zsíros, nehéz ételeket főznek, vagy sokat nassolnak, a gyermek az ő életstílusuk folytatásával hasonlóképpen étkezik majd felnőttkorában is.

Az örökölt kövérség ellen tudatos táplálkozással és néhány fontos tápanyag rendszeres bevitelével sokat lehet tenni.

Betainban gazdag ételek

A betain csökkenti a felesleges zsír raktározását, serkenti az anyagcserét, és segít megtartani a szervezet vízháztartását. Az árpa, a barna rizs, a cékla és a zöld zöldségek - avokádó, brokkoli, kelbimbó - is tartalmaz belőle.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kolinban gazdag ételek

Ennek a vízben oldódó vitaminnak fontos szerepe van a zsírbontás folyamataiban, és segít csökkenteni a koleszterinszintet, de szerepet játszik az idegsejtek és izmok védelmében is. Fogyassz több tojássárgáját, lazacot, májat, csicseriborsót és fehérbabot.  

Folsavban gazdag ételek

A vízoldékony vitamint a szervezet nem képes sokáig tárolni, így pótlására élelmiszerek formájában szükség van. A B-vitaminok közé tartozó folsav szerepet játszik a sejtek anyagcseréjében, az izmok egészséges működésében, emellett a terhesség alatt is nagyon fontos a bevitele, mivel segít megelőzni a magzat fejlődésének rendellenességeit. Remek folsavforrások a hüvelyesek, a spenót, a spárga vagy az avokádó.

GettyImages-147676865

B-vitaminokban gazdag ételek

A B-vitamin-csoport tagjai szerepet játszanak a fehérjék, szénhidrátok, zsírok lebontásában és felszívódásában. A csirkehús, kemény sajtok vagy a teljes kiőrlésű kenyerek tartalmaznak ezekből a vitaminokból. 

A legerősebb zsírégető vitaminok

A vitaminok a fogyókúrában is segítségedre lehetnek, mert gyorsíthatják az anyagcserét vagy éppen a zsírégetést. Az alábbiakban azokat mutatjuk meg, melyek fontos szerepet játszanak a diétában.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük