Kevés futás vagy több séta: melyik fogyaszt jobban? Mutatjuk a kutatási eredményeket
Ezt gondold át, mielőtt belevágsz a sportolásba!

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

3 ártalmatlannak tűnő szokás, ami csúnya pattanásokat okoz »

Farmerban és pólóban is dögös a plus size modell: nem takargatja dús idomait »

Tisztább és matt bőr tág pórusok nélkül: kapásból 6 érvet tudunk az arckefe mellett »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A futás és a gyaloglás is népszerűek az edzések kardió részeként. Tényleg ugyanolyan hatékony azonban a tempós séta, mint az izzasztó, szívdobogtató futás?

Az American Heart Association kutatói alaposan megvizsgálták a dilemmát, és közzétették a tudományos álláspontot a futás vagy gyaloglás kérdésében.

Futás vagy gyaloglás?

Az eredményekből kiderült, hogy a séta éppen olyan hatékonyan csökkenti a szívbetegségek kockázatát, mint a futás. A kutatás 48 ezer rendszeresen futó és sétáló ember adataira épült, akiknek a többsége a 40-es, 50-es éveiben jár.

A statisztika emellett azt is jelezte, hogy a tempós séta minden kilométere tovább redukálta a diabétesz, a magas koleszterinszint és a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát. Ez a futás esetében is így működik.

Fontos különbség volt azonban, hogy a sétálóknak ugyanazokért az egészségügyi előnyökért több időt kellett mozgással tölteniük, ugyanis ugyanazt a távolságot lefutni kevesebbe telik, mint végigsétálni. Ami a kalóriákat illeti, egy 15 perces kocogás fél óra tempós sétának felel meg, így a diéta esetében körülbelül fele hatékonyságról van szó.

Ha viszont nagyobb túlsúllyal küzdesz, akkor érdemes észben tartani, hogy a futás jobban terheli az ízületeket, különösen betonon, így magasabb a sérülésveszély. Mielőtt rendszeresen futni kezdesz, nem árt, ha az orvosod megvizsgálja a szívedet, a tüdődet és az ízületeidet!

Emellett pedig azt sem árt, ha fontolóra veszed, hogy a futást és a sétát akár keverheted is. Ez nemcsak a monotóniát töri meg, de a gyaloglás kalóriaégetését feljebb tornázhatod egy kevés sprinttel, vagy a hosszabb távok lefutásában is segíthet, ha egy kicsit sétálsz közben.

Háromhetes edzésterv combra

Ha szeretnéd a kalóriák elégetése mellett a combodat és a fenekedet is megedzeni, akkor ezt a tornát kezdd el, mely látványos eredményeket hoz már három hét alatt!

Blog.hu ajánló