Helyettesíti a futást, ha így mozogsz: 5 zsírégető mozgásforma, ha nem szeretsz kocogni
Élvezetes velük a kardiózás.

elliptikus trener
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcfiatalítás szike nélkül: mintha retusálná a bőrt a lézeres arckezelés »

A kockás szoknya a szezon nagybetűs kedvence: bitang jól variálható, és mindig stílusos »

Ashley Benson új bob frizurája hozza az ősz hangulatát: érdemes lemásolni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Minden fogyókúrában a legfontosabb a zsírégetés: ez akkor következik be, ha egy bizonyos mozgásforma közben az izomból és a májból elfogy az energiát szolgáltató glikogén, és a szervezet zsírt bont le ahhoz, hogy energiához jusson.

A legjobb zsírbontó mozgásformák kardió típusú edzések. A kardió mozgások közül a legáltalánosabb a futás, azonban sokan vannak, akik nem szívesen veszik fel a nyúlcipőt, és indulnak neki a szigetkörnek, vagy tekerik fel a futópad intenzitását. De semmi ok az aggodalomra, a zsírbontó folyamathoz nem kötelező kocogni.

Zsírégető edzések futás helyett

A futást kedvelők nem tudják megérteni, hogy nem lehet szeretni ezt a sportot, míg az antifutók számára elképzelhetetlen, hogy busz után, vagy azon kívül, ha valaki üldöz, miért is gyorsítanák meg a lépteiket. Az alábbi mozgásformák azonban kifejezetten élvezetesek, nem fogod úgy érezni közben, hogy edzel, olyanok, mint egy kellemes, délutáni hobbiprogram. 

ugrálókötél ugrálókötelezés

Ugrálókötelezés

Ki ne szeretett volna ugrálókötelezni gyerekkorában? A viszonylag helyigényes sportot jobb, ha a szabadban végzed, és legalább fél órán keresztül: ezáltal több mint 500 kalóriát égetsz el. A szakértők szerint a legjobb, ha nem folyamatos, közepes tempóval ugrálsz, hanem egy perc maximális erőbedobás után pihensz fél percet, és így mozgod le a fél órát.

Intervallum edzés 

Az edzőtermek többségében elérhető mozgásformát otthon is könnyedén elvégezheted. A mozgásforma lényege, hogy a magas és a közepes intenzitású szakaszok váltogatásával több zsírt égetsz, mint egy folyamatosan azonos erősséggel végzettel. A 20-30 perces mozgás során akár 1000 kalóriát is elégethetsz, és egész nap fittnek érzed magad - az izomláz is garantált! 

Elliptikus tréner

Az edzőteremben is kerülgeted a futópadot? Ha zsírt szeretnél égetni, nem is kell a közelébe menned, elég, ha az elliptikus trénert környékezed meg. Az ízületkímélő mozgásformát térdfájósok is kipróbálhatják, azonban fontos, hogy, mint a futásnál, itt se mereven álljon a felsőtest: a zsírégetést is felturbózza, ha a karokat is mozgatod a két kapaszkodó segítségével. Ráadásul az ellenállás növelésével az izmokat is fejlesztheted.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kerékpározás

Nem a laza városi bicajozásra gondolunk, hanem a valódi, megerőltető formájára. A spinning edzések például remekül kombinálják az intenzív és a kevésbé megerőltető etapokat, de egyedül is hatékonyan edzhetsz. A lényeg, hogy 30-40 percig folyamatosan mozgásban legyél, ideális esetben úgy, hogy, miután egy percig kihajtod magad, ne állj le, hanem fél perc lassabb tekerés után újra pörögj fel a maximumra! 

Úszás

A test majdnem minden izmát megmozgató úszás közben nem kell a szemedbe folyó izzadságcseppeket törölgetni, vagy a gödröket kerülgetni az erdőben. A futás remek alternatívájához legalább fél órát kell tempóznod, a többi mozgásformához hasonlóan felváltva magasabb és alacsonyabb intenzitású szakaszokban. Az edzés végén egy kiadós szaunával a méregtelenítéshez is hozzájárulsz, és feltöltődve vághatsz bele a napba.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Nézd meg ezt is - Fogyás tánccal

Összegyűjtöttük a fogyást leginkább támogató táncokat.

Ezt is szeretjük