Mi az a funkcionális edzés, és miért jó csinálni? Az edző válaszol
Nagyon sok edzést hirdetnek funkcionálisként, így nem árt tudni.

guggolasok
Ez is érdekelhet

Férfiak fecskében - a nyár legfrissítőbb vígjátéka, igaz történet alapján (x)

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

beauty and style

A legmenőbb smink az Instán, mégsem ajánljuk: ezért ne utánozd le soha »

A 48 éves Naomi Campbell istennőként vonult végig a kifutón: mindenki őt figyelte »

Szexi combokat villantott a plus size modell: Ashley Graham dögösebb, mint eddig bármikor »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos konditerem órái, edzők és fitneszvideók ígérik a fogyni és formásodni vágyóknak, hogy a pénzükért cserébe funkcionális edzést kapnak. A hangzatos kifejezés azonban nem biztos, hogy sokat mond, ha még csak most ismerkedsz a lehetőségekkel.

Megkérdeztünk egy edzőt, Kiss Sándort, a Sasafitness és a Beyond the Motion oldalak bloggerét, hogy mitől lesz funkcionális az edzés, és milyen előnyökkel jár az ilyen mozgás. 

A funkcionális edzés

Sasa elmondta, hogy, míg a konditermi edzések legtöbb mozdulatsora egy-egy izomra fókuszáló izolációs gyakorlat, ami az egész edzés során is legfeljebb néhány izomcsoportot dolgoztat meg, addig a funkcionális edzések alatt a teljes test megmozgatása a cél. Ilyenkor egyetlen tréning alatt előkerül az állóképesség fejlesztése, az erősítés, a mobilizáció és még akár sok más.

kitores csipore tett kez

A funkcionális edzések gyakorlatainak java a természetes mozdulatsorokon alapul, csupa olyasmi, amit a hétköznapi életben is csinálsz. Hason fekvésből a fekvőtámaszhoz hasonló mozdulattal kelsz fel, egy nehezebb tárgyat úgy veszel fel a földről, mintha elemelést csinálnál, és valószínűleg a guggolás is a mindennapjaid része. A gyakorlatok nagyon sokfélék, sőt, összetett variációik is léteznek.

Mivel a mozdulatok végrehajtása számos nagy izomcsoport munkáját igényli, kiemelkedően hatékonyak. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Amikor erősítesz, az izmaidon mikroszkopikus repedések keletkeznek, melyeket a szervezeted a pihenőidőben regenerál. A repedések kitöltésével növekszik az izom, míg ezzel párhuzamosan megtörténik az izomban és májban a szénhidrátraktárak újra- és túltöltése. A folyamatot utóégetésnek nevezik, ugyanis sok kalória felhasználásával jár, és akár 24-48 órán át is eltarthat az edzés után.

Ha funkcionális edzést végeztél, akkor az utóégetés során több kalória használódik fel, mintha csak a hát- és a vállizmaidat vagy a bicepszedet és a tricepszedet dolgoztattad volna. Ebből adódik, hogy, ha fogyni szeretnél, érdemes a leginkább az izomtömeg növelésére alkalmas, néhány izomcsoportra fókuszáló edzések helyett a funkcionális tréningeket előnyben részesíteni. Közéjük tartoznak a CrossFit-, a kettlebell-edzések és a HIIT-programok is.

A legjobb zsírégető mozgásformák

Ha nem szeretnél hosszú órákat vesztegetni azzal, hogy hiábavaló erőfeszítéseket teszel a fogyásra, akkor hatékony módszereket kell keresned. Mutatjuk, hogy az edzéstípusok közül melyek a legjobb választások!

Ezt is szeretjük