Ezek a legjobb fogyókúrás stratégiák a pszichológusok szerint - Apróságok, de működnek
Ez a hét stratégia segít a legtöbbet a fogyásban a pszichológusok szerint.

fogyokuras-strategiak2
Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

Teltebb ajkak szilikon nélkül: minden, amit a szájfeltöltésről tudni kell »

Nagyon divatos ez a kabát, de elronthatja az alakodat: így viseld, hogy ne szélesítsen »

Jennifer Lopez natúr arccal pózolt egy férfimagazinnak: nem szégyellte a természetességet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Minden fejben dől el, hallják a diétázók vagy ezerszer, és kutatások is igazolják, hogy a régi mondás valóban igaz. Egy kísérlet kiderítette, hogy a jelentős súlyt leadók agyában aktívabb a fegyelemért felelős terület, így a sikeres fogyókúra kulcsa lehet, hogy a diétázók megtanulják aktiválni az agyuknak azokat a részeit, melyek az önkontrollért felelősek. Ennek pedig fő eszköze a viselkedésterápia.

A diéta során ugyanis harcot vív egymással két ösztön. Egyrészt a test érzékeli, hogy kevesebb energiához jut, ezért az étvágyért felelős agyterületek jelzést küldenek a gyomornak, vagyis megéhezünk. Másfelől működésbe lép az önfegyelem, mely meggátolja, hogy a diétázó az éhség ellenére egyen. Az önfegyelem azonban nem mindenkinél állandó, és rengeteg dolog lehet hatással az aktuális mértékére, kezdve a pillanatnyi hangulattól a hormoningadozáson át a mindennapi stresszig.

Fogyókúrás stratégiák

A pszichológusok szerint az önfegyelem javításában a fogyókúrázók nagy támogatója lehetne az úgynevezett viselkedésterápia, mely segít a pácienseknek felismerni, hogy milyen érzelmi inger okoz náluk túlevést. Abban is a diétázók segítségére van, hogy új, egészséges szokásokat alakítsanak ki. Sajnos kevés pszichológus foglalkozik speciálisan fogyókúrával.

fogyokuras-strategiak1

Egy, a Psychology Today-ben megjelent, 2011-es tanulmány szintén a kognitív terápiát javasolja, mint a tartós fogyás legjobb eszközét. Ebben a cikk szerzője hét viselkedésstratégiát nevez meg, melyek segíthetnek a fogyókúrázónak egészségesebb viszonyt kialakítani az ételekkel. Ez a hét stratégia az alábbiak szerint alakul.

- Tervezz előre! Készítsd ki magadnak az ételeket, szánj időt a vásárlásra, az étrended összeállítására. Ha szükséges, állíts be magadnak egy időzítőt, hogy ne ragadhass a tévé vagy a számítógép előtt. 

- Rakd tele a hűtőt egészséges nassolnivalókkal! Így, ha véletlenül meg is csúszol a terveddel, a kár nem lesz olyan nagy. Ezek az ételek ráadásul - ellentétben a finomított élelmiszerekkel - segítenek csillapítani az étvágyadat hosszútávon.

kozos-fogyas1

- Beszélj a családoddal, barátaiddal! Támogató környezetben könnyebb a fogyás. Az ideális az lenne, ha szereznél magad mellé egy fogyókúrás partnert, akivel megosztjátok egymással a sikerélményeiteket és a gondjaitokat, ez egy szociális élménnyé teszi a fogyást és a súlytartást.

- Amikor eszel, csak az evésre figyelj! Ne ülj be a tévé elé, ne vezess, ne gépezz, ne pötyögj a telefonodon. Koncentrálj az étel ízére, állagára, és lassan rágj. Egy étkezés tartson legalább 15-20 percig. Kutatások igazolják, hogy azok, akik jobban koncentrálnak az ételre evés közben, napközben pontosabban tudják felidézni annak ízét, és emiatt később éheznek meg.

- Naponta többször is emlékeztesd magad a céljaidra! Ehhez használhatsz motivációs táblákat, idézeteket. Kirakhatsz a hűtőre egy képet az ideális külsődről. Csak arra vigyázz, hogy ez a motiváció mindig pozitív legyen. Ne arra koncentrálj, milyen nem akarsz lenni, hanem arra, hogy milyen igen

A cikk az ajánló után folytatódik

- Ne ragadj a régi mintákban! Ha megszoktad, hogy étellel jutalmazod magad egy rossz nap után, ne használd ezt kifogásnak, hogy felrúghasd a diétádat. Emlékeztesd magad, hogy miért csinálod, és, ha félrecsúsztál, nincs veszve semmi, folytasd onnan, ahol abbahagytad.

- Biztasd magad! Nézz motivációs videókat, olvass a hatékony életvezetésről, arról, hogy lehetnél magabiztosabb, hogy érheted el a céljaidat. A kutatás szerint azok, akik az életben magabiztosabbak, fogyni is jobban tudnak. 

Lusta diétázók útmutatója

Ha fogyókúrába kezd az ember, néha könnyebb lassan belevágni, először apróbb változtatásokat beiktatni az életedbe. Az alábbi útmutató olyan könnyű tippeket tartogat, melyek sokat segíthetnek, hogy észrevétlenül foghasd vissza a kalóriákat.

A képek forrása: Getty Images Hungary, Pixabay.com.

Ezt is szeretjük