Gátolja a zsírmáj kialakulását, segíti az emésztést és a fogyást: a padlizsán 3 áldásos hatása
A padlizsán fogyasztása támogatja a fogyást, elősegíti az emésztési folyamatokat, és még a zsírmáj kialakulását is meggátolhatja.

GettyImages-1250010012
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A padlizsán sokoldalúan felhasználható zöldség, mely áldásos hatásai révén támogatja a fogyást. Nem véletlen, hogy a szakértők által legegészségesebbnek titulált mediterrán diétának is az egyik alapzöldsége. 

A tojásgyümölcsként is emlegetett növényt már évezredek óta termesztik Délkelet-Ázsiában, hazánkban is elterjedt a fogyasztása, főleg töltött padlizsán vagy padlizsánkrém formájában kerül tálalásra.

A fogyókúrás padlizsán

Gátolja a zsírmáj kialakulását

Klorogénsav-tartalma miatt, mely antioxidáns kimagasló mértékben van jelen a padlizsánban, a nem-alkoholos zsírmáj kialakulását is meggátolhatja. Egy 2014-ben végzett kutatás szerint a klorogénsav képes csökkenteni a vérzsírszintet, és egyúttal a zsírmáj rizikóját is.

GettyImages-1151531684

A máj ezen betegségének tünetei közé tartozik a hastájéki elhízás, máskülönben nagyon nehéz észrevenni a kóros elváltozást. A padlizsán segíthet megelőzni ezt a betegséget, mivel gátolja a zsír felhalmozódását a létfontosságú kiválasztószervben. 

Segíti az emésztést

Egy közepes méretű padlizsánban 9 gramm rost található, ami amellett, hogy stabilizálja a vércukorszintet, mivel lassítja a tápanyagok felszívódását, ezzel megelőzi a hirtelen vércukorszint-zuhanást és azzal járó szénhidrátéhséget, az emésztést is elősegíti. Nagyrészt emésztetlenül halad végig a bélrendszeren, közben a jótékony bélbaktériumoknak szolgál tápanyagul, növeli és lágyítja a székletet is, így könnyebben távozik a salakanyag a belekből. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Támogatja a fogyást

Épp kiemelkedő rosttartalmának köszönhetően a fogyást is támogatja, mivel hosszan tartó teltségérzetet okoz, ezzel redukálja a napi bevitt kalóriák számát. Mindemellett nagyon alacsony a kalóriatartalma, egy közepes méretű padlizsánban, melynek általában csak a fele kerül elfogyasztásra, mindössze 60 kalória van.

Vérnyomáscsökkentő, antidiabetikus hatása miatt még a hasi elhízással járó metabolikus szindróma kezelésében is segíthet. Egy 2021-es tanulmány szerint a benne lévő fenolos és alkaloidvegyületek miatt képes befolyásolni a cukorbetegséget, csökkenti a hasnyálmirigy lipáztermelődését, így véd az elhízás és a magas vérzsírszint ellen is.

GettyImages-1192107758

Nagyon könnyű beilleszteni az étrendbe, akár sütni, grillezni, főzni is lehet, elegendő egy kis olívaolajjal és némi fűszerrel ízesíteni. Könnyű helyettesíteni vele a szénhidrát- és kalóriadús alapanyagokat, például rakott rizses ételek helyett rakott padlizsán készíthető, a tésztás lasagne is kicserélhető padlizsános lasagnére, de akár helyes, vendégváró padlizsánpizzácskákat is varázsolhatsz belőle az asztalra, és a hagyományos magyar lecsó helyett is érdemes időnként beiktatni a francia ratatouille-t.

A zsírraktározást gátló élelmiszerek

Az olcsó zöldségek között is akadnak igazi zsírégető fajták, amik anélkül támogatják a fogyást, hogy megterhelnék a pénztárcát.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük