Ha szereted a tested, több esélyed lesz lefogyni: így motiváld magad a kutatók szerint
Ezekkel a módszerekkel motiválhatod magad a fogyókúra során.

sikertelen fogyokura
Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Frissítő, pórusösszehúzó arcmaszk 2 perc alatt: a reggeli rohanásba is belefér »

Túlsúlyos, de megtalálta a nőies oldalát: Tess Holliday imád öltözködni »

Szoknya és kabát nőiesen: így lehetsz csinos a téli rétegekben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindig elkezdeni a legnehezebb egy fogyókúrát, hiszen hirtelen annyi mindenen kell változtatni az ember életében, hogy szinte lehetetlennek tűnik a feladat. Pedig sokszor csak a megfelelő motiváció hiányzik, és ez olyasvalami, amin lehet segíteni.

A motiváció elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez, ezért fontos, hogy megtaláld, téged mi motivál a változtatásra. Mutatjuk, mi az az öt fontos lépés, amin keresztül elég motivációt gyűjthetsz, hogy végigcsináld a fogyókúrát.

Tudd, hogy miért csinálod!

Világosan döntsd el, miért akarsz lefogyni, és utána írd le egy papírra vagy egy füzetbe az okaidat. Akár ki is tűzheted a hűtőre. Valahányszor megszegnéd a fogyókúrádat, jusson eszedbe, és olvasd el újra. Szerepelhet a listában bármi, ami az egészségeddel van kapcsolatban, vagy akár az, hogy szeretnéd javítani az önértékelésedet, illetve szeretnél beleférni egy régi farmerbe. Sokan kezdenek orvosi ajánlásra fogyókúrába, de a kutatások azt bizonyítják, hogy azok a legsikeresebbek, akiknek szilárd, személyes okaik vannak a súlycsökkentésre.

merleg es meroszalag

Tudd, hogy mibe vágsz bele!

Sok diéta ígér gyors sikert, de a legtöbb dietetikus arra figyelmeztet, hogy nem szabad heti fél-egy kilónál gyorsabb fogyás után áhítozni. Az elérhetetlen célok frusztrációt okozhatnak, míg az elérhetőek sikerélményt. Egy tanulmány szerint azok, akik túl nagy fogyást tűznek ki célul, sokkal valószínűbb, hogy abbahagyják a diétát. Pedig már 5-10%-os súlycsökkenésnek is óriási hatása van az ember egészségére: javítja a vércukorszintet, a koleszterinszintet, csökkenti az ízületi fájdalmat és bizonyos rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát is.

A folyamatra fókuszálj, ne a végcélra!

Sok fogyókúrázó elfelejt kis célokat is kitűzni maga elé. Pedig, ha csak a végső eredményre fókuszálsz, az könnyen kimeríti a motivációt. Inkább kisebb megugrandó akadályokat állíts magad elé, és ezeknek nem is kell feltétlenül elérendő súlyoknak lenniük. Kitalálhatsz például olyan célokat, melyek az edzéshez kötődnek - például, szeretnéd lefutni az egy kilométert hat perc alatt, vagy benevezni egy maratonra. 

jogging

Olyan módszert válassz, ami illik az életviteledbe!

Találj olyan módszert, ami illik az életviteledbe, és kerüld a lehetetlen diétákat, melyek hosszútávon kudarcra ítélnének. Az ilyen diéták nagy valószínűséggel visszahízáshoz vezetnek. Keresd meg a legegészségesebb alternatívát, és úgy tervezd meg a fogyókúrádat, hogy azt akár életed végéig is követni tudd, ezért ne elhagyj ételcsoportokat, csak csökkentsd a fogyasztásukat, és köss kompromisszumokat. Például, fehér kenyér helyett válts teljes kiőrlésű változatra.

Vezess étkezési naplót, mert az önellenőrzés fontos része a sikernek. A kutatások szerint kétszer annyit fogynak azok, akik őszintén lejegyzik, mit fogyasztottak aznap

Legyél elnéző magaddal, értékeld a testedet!

Mindenki hibázik egyszer-egyszer, ettől még lehet sikeres a fogyókúrád. Nem kell mindent a nagykönyv szerint csinálnod. Kutatások igazolják, hogy a mindent vagy semmit hozzáállás a legrosszabb, ha fogyni szeretnél, mert könnyen feladáshoz vezethet. Ne büntesd magadat a hibáidért. Jusson eszedbe, hogy egyetlen ballépés nem fogja romba dönteni az eddigi eredményeidet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az egészséges testkép is nagyon fontos, amikor fogyókúrázol. A kutatók szerint azok az emberek, akik nem szeretik a testüket, kisebb valószínűséggel fognak lefogyni. Ezért fontos, hogy igyekezz javítani az énképeden, értékeld, mi mindenre képes a tested, ne hasonlítsd magadat másokhoz. Öltözz csinosan, és a tükörbe nézve próbáld meg felsorolni, mi mindent szeretsz magadon. A fogyókúra lehet a jele is annak, hogy szereted magad. Valami, amit azért teszel, hogy jobb legyél a végén, ezért ne büntesd magad, ha valami nem sikerül, és ünnepeld meg a kis lépéseket. 

Így vészeld át a fogyókúra első hónapját!

Egy percet sem fogsz éhezni, ha követed ezeket a tanácsokat. Ezeknek az apró trükköknek a segítségével szenvedés nélkül fog eltelni a fogyókúra legnehezebb, első hónapja, és könnyebb lesz kitartani a diétád mellett.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük