4 kiló helyett 6-ot fogyhatsz: csak ezt az apróságot kell megváltoztatnod az ebédnél
Elmondjuk, miért növeli meg a diéta hatékonyságát.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

Farmerban és pólóban is dögös a plus size modell: nem takargatja dús idomait »

Tisztább és matt bőr tág pórusok nélkül: kapásból 6 érvet tudunk az arckefe mellett »

10 esküvői ruhatrend, amit ismerned kell, ha idén mész férjhez »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyni szeretnél, akkor elsősorban tudatos étrendi változtatásokkal érhetsz el sikereket. Mivel a zsírvesztés kulcsa, hogy kevesebb kalóriát vigyél be, mint amennyit a szervezeted eléget, sokan azt gondolják, hogy a fogyáshoz egyszerűen elég kevesebbet enni. Ez a módszer azonban nagyon könnyen ellened dolgozhat.

Az adagok csökkentésével ugyanis állandó éhség jár általában, így könnyű belebukni a diétába. Fontos éppen ezért, hogy kalóriaszegény ételeket fogyassz, melyekből nagy mennyiséget ehetsz, mégsem léped túl a kereteket. Ráadásul az sem mindegy, hogyan osztod el a nap folyamán a kalóriáidat. Mutatjuk, mire jutott egy új kutatás, amikor az ebédre jutó kalóriák számát vizsgálta!

Mennyit egyél ebédre, ha fogyni akarsz?

Egy, az American Journal of Clinical Nutritionben kiadott tanulmány szerint a diéta során nagy jelentősége van annak, ebédre vagy vacsorára eszel-e többet. A kutatók a vizsgálathoz 80 túlsúlyos és elhízott, 18 és 45 év közötti nőt kértek fel, akik két különböző diétás programot próbáltak ki.

Mindkét csoport egy nagyobb étkezés során fogyasztotta el a napi kalóriáinak a felét, ami az egyik esetben az ebéd volt, a másikban pedig a vacsora. Az étrend 12 héten keresztül körülbelül úgy alakult tehát, hogy a napi kalóriák 15%-a reggeli, 15%-a nassolnivaló és 50-20% vacsora, illetve ebéd, attól függően, ki melyik csoportba tartozott.

Ami a kalóriák számát illeti, mindegyik nő az egyéni igényeinek megfelelő étrendet kapott. Akinek például 1500 kalória jutott, az 225 kalóriát evett reggelire, 225-öt fogyasztott el nassolással, míg az ebédje és a vacsorája 750, illetve 300 kalória volt.

A makrotápanyagokat a kutatók úgy osztották el, hogy az sok szénhidrát, de kevés zsír fogyasztását tette lehetővé. A fehérje az étrend 17%-át, a zsír 23%-ot, a szénhidrátok pedig 60%-ot tettek ki, melyek java zöldségekből, gyümölcsökből származott. Emellett az orvosok a résztvevőket heti öt napot 60 perc könnyű mozgásra - például sétálásra - fogták.

Az a csoport, akik délben fogyasztották el kalóriáik felét, kiugróan többet, átlagosan nagyjából hat kilót fogytak, sőt, a BMI-jük is jobban csökkent, mint azoknak, akiknek a vacsora volt a nap legnagyobb étkezése. Ez a másik csoport nagyjából négy kilót adott le ugyanennyi idő alatt.

Miért jó a nagy ebéd?

A kutatók azzal kapcsolatban is felállítottak egy elméletet, hogy ez miért működött így. A nagyobb ebédet fogyasztók étkezések közti inzulinszintje ugyanis alacsonyabb volt, mint a másik csoporté. Ebből kifolyólag elkerülték a vércukorszint nagy ingadozásait, illetve az ezzel együtt kialakuló éhséget.

A hatkilós fogyás nagyon komoly eredmény. Ha te is ezt szeretnéd elérni, fontos, hogy észben tartsd, hogy a kutatás résztvevői végig szigorúan diétáztak, mozogtak, és kezdésként erősen túlsúlyosak voltak. Ezek a körülmények feltételei annak, hogy valaki ilyen gyorsan sokat fogyjon. Hasonló eredményt nem fogsz elérni pusztán az ebéd növelésével és a vacsora csökkentésével, noha valószínűleg ez segít a súlyod tartásában. Ha viszont eddig is rendszeresen mozogtál és diétásan táplálkoztál, de a vacsora volt a legnagyobb étkezések, akkor az eddigi eredményeidhez képest a kutatás szerint akár másfélszer jobbat is elérhetsz, ha mostantól inkább ebédre eszel többet. 

Zsírrobbantó ételek

Ezek a finom ételek egy nagyon fontos antioxidánst tartalmaznak, mely a zsírégetésben is a segítségedre lesz. Mutatjuk, mennyit és milyen rendszeresen fogyassz belőlük!

Blog.hu ajánló