Fogyókúrázol? Ennyi sót ehetsz naponta
Így számold ki!
A só hasi hízáshoz vezet. Többek között. Mennyi a WHO által megállapított fogyasztás határa?

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Hatalmas szemek 5 lépésben, pillanatok alatt - Így használd a fehér szemceruzát »

Ha különleges, miért ne adhatnád ajándékba: a legjobb szépségápolási csomagok karácsonyra »

Ez nem csak egy póló, segíthetsz vele: egyedi kollekció magyar tervezőtől és ismert zenészektől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szervezet vízháztartásáért a nátrium és a kálium egyensúlya felel. Előbbi vizet tart vissza - nehezíti a fogyást -, utóbbi vízhajtó hatású.

Amennyiben túl sok NaCl-ot, vagyis sót fogyasztasz, számolhatsz a hasi hízással, de hosszú távon szív- és érrendszeri betegségek kialakulásával is.

Ennyi sót ehetsz naponta

Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint napi 2 gramm nátriumnál többet nem tanácsos bevinni a szervezetedbe. A só, azaz a NaCl 40%-ban nátriumból és 60%-ban klórból áll.

Mivel nátriumbeviteled csaknem teljes egészében sóból származik, könnyen kiszámolhatod, hogy ez mennyi sót jelent: napi körülbelül 5 gramm - durván egy teáskanálnyi - sót vihetsz be a szervezetedbe, ha fogyni szeretnél, illetve fontos az egészséged.

Ugyanakkor nem szabad megfeledkezned arról, hogy - ha Európa átlagos lakosságából indulunk ki - valószínűleg sóbeviteled 70-75%-a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásából ered. Vagyis nemcsak a főzés során használt, illetve az asztali sótartóból származó fűszerrel kell számolnod, hanem érdemes böngészned az összetevők listáját is.

Blog.hu ajánló